Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Att lära en gammal hund sitta
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="TexMurphy" data-source="post: 411939" data-attributes="member: 73781"><p>Jag har gått igenom samma renovering som du är på väg in i. Min kanske inte var lika extrem men jag åkte väldigt oldschool (gör det fortfarande till viss del) men ville göra något åt det.</p><p></p><p>Min tanke var att jag skall åka på något lite mordernare men ändå styvt ville inte riktigt släppa det där med styva skidan. Köpte en Völkl Karma med tanken att det är en bra allround och att den med dess bredd blir en bra offpist skida och att den förhoppningsvis blir rolig i pisten också.</p><p></p><p>Ok jag vet jag var inte jätte smart där.</p><p></p><p>1. Karman var i styvaste och smalaste laget som offpist skida.</p><p>2. Karman var en riktigt bra pist skida.</p><p>3. Den fick mig att inse att "VADFÖR SKALL JAG HELA TIDEN SLÄPA UT STYVA SKIDOR I OFFPISTEN?!?!?!?!?".</p><p></p><p>Hade jag kunnat göra om det köpet så hade jag köpt en mjukare skida med en gång.</p><p></p><p>Notera jag pratar inte mjuka skidor bara mjukare eftersom jag väger 110kg.</p><p></p><p>Skall du göra en renovering och "kryap till korset" så gör det fullt ut. Köp något medium fett (90-100 midja), bra skuret (gärna radie under 30) och inte för styvt.</p><p></p><p>MnO rekommenderar Blizzard Argos eller Gotama och jag skulle också hålla med för om jag skulle äga endast en skida så skulle det nog vara en Argos. Nu har jag själv löst det genom att ha Karman som pistskida och Goodha 114 som offpist skida.</p><p></p><p>Argosen kan dessutom fås med integrerad Duke bindning och är väl den midfat+duke som är billigast.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="TexMurphy, post: 411939, member: 73781"] Jag har gått igenom samma renovering som du är på väg in i. Min kanske inte var lika extrem men jag åkte väldigt oldschool (gör det fortfarande till viss del) men ville göra något åt det. Min tanke var att jag skall åka på något lite mordernare men ändå styvt ville inte riktigt släppa det där med styva skidan. Köpte en Völkl Karma med tanken att det är en bra allround och att den med dess bredd blir en bra offpist skida och att den förhoppningsvis blir rolig i pisten också. Ok jag vet jag var inte jätte smart där. 1. Karman var i styvaste och smalaste laget som offpist skida. 2. Karman var en riktigt bra pist skida. 3. Den fick mig att inse att "VADFÖR SKALL JAG HELA TIDEN SLÄPA UT STYVA SKIDOR I OFFPISTEN?!?!?!?!?". Hade jag kunnat göra om det köpet så hade jag köpt en mjukare skida med en gång. Notera jag pratar inte mjuka skidor bara mjukare eftersom jag väger 110kg. Skall du göra en renovering och "kryap till korset" så gör det fullt ut. Köp något medium fett (90-100 midja), bra skuret (gärna radie under 30) och inte för styvt. MnO rekommenderar Blizzard Argos eller Gotama och jag skulle också hålla med för om jag skulle äga endast en skida så skulle det nog vara en Argos. Nu har jag själv löst det genom att ha Karman som pistskida och Goodha 114 som offpist skida. Argosen kan dessutom fås med integrerad Duke bindning och är väl den midfat+duke som är billigast. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Att lära en gammal hund sitta
Tillbaka
Topp