Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Att lära en gammal hund sitta
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="snorkel" data-source="post: 420632" data-attributes="member: 51492"><p>Har kanske lite bättre knän än dig men höll ut alldeles för länge med långplanken jag med. Kör nu på Watea 101 och är helnöjd med dom, speciellt utanför pisten är de kanon. Naturligtvis funkar de bra i puder men största skillnaden är nog i uppkört och ojämnt underlag där de tuggar i sig vadsomhelst. Riktiga hardcoreåkare anser att de är för mjuka men håller man sig under 100 knyck i offpisten så är de lättare att åka på än hårdare skidor utan att man behöver hålla igen. Det jag gillar mest med skidan är att den går att lita på, den behöver inte passas och det går att åka avslappnat även när man står på i knölig offpist. Man behöver inte vara rädd att de sticker iväg oplanerat och man orkar åka hela dan utan problem. </p><p></p><p>De funkar hyggligt i pisten oxå men kräver rejält med fart för att greppa om det är hårt (läs is). Tror det gäller för alla feta lagg med längre radie i pisten. Kanske en hårdare fetskida är bättre i pist om man vill kompromissa eller åker mycket pist. Är det stenhårt i pisten, typ Åre, måste man åka jävligt fort för att få de ska få fäste vilket inte funkar om man ska ta hänsyn till andra. Har även ett par Fisher AMF 76 som pistskidor. De påstås vara allround och funkar i orörd offpist men är det knöligt blir de fladdriga om man vill stå på. </p><p></p><p>Testade Watea 94 i Åres skidtest i hård pist. Testade även en massa andra skidor men tyckte Watea 94 var bäst i pist bland lite bredare skidor. Rena smala pistracers med kortare radie greppar naturligtvis bättre men då krävs bra knän. </p><p>Att åka på kant i pist med alltför breda skidor frestar på knäna det oxå även om radien är stor. Mitt råd: Köp Fisher Watea 94 om du bara ska ha ett par.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="snorkel, post: 420632, member: 51492"] Har kanske lite bättre knän än dig men höll ut alldeles för länge med långplanken jag med. Kör nu på Watea 101 och är helnöjd med dom, speciellt utanför pisten är de kanon. Naturligtvis funkar de bra i puder men största skillnaden är nog i uppkört och ojämnt underlag där de tuggar i sig vadsomhelst. Riktiga hardcoreåkare anser att de är för mjuka men håller man sig under 100 knyck i offpisten så är de lättare att åka på än hårdare skidor utan att man behöver hålla igen. Det jag gillar mest med skidan är att den går att lita på, den behöver inte passas och det går att åka avslappnat även när man står på i knölig offpist. Man behöver inte vara rädd att de sticker iväg oplanerat och man orkar åka hela dan utan problem. De funkar hyggligt i pisten oxå men kräver rejält med fart för att greppa om det är hårt (läs is). Tror det gäller för alla feta lagg med längre radie i pisten. Kanske en hårdare fetskida är bättre i pist om man vill kompromissa eller åker mycket pist. Är det stenhårt i pisten, typ Åre, måste man åka jävligt fort för att få de ska få fäste vilket inte funkar om man ska ta hänsyn till andra. Har även ett par Fisher AMF 76 som pistskidor. De påstås vara allround och funkar i orörd offpist men är det knöligt blir de fladdriga om man vill stå på. Testade Watea 94 i Åres skidtest i hård pist. Testade även en massa andra skidor men tyckte Watea 94 var bäst i pist bland lite bredare skidor. Rena smala pistracers med kortare radie greppar naturligtvis bättre men då krävs bra knän. Att åka på kant i pist med alltför breda skidor frestar på knäna det oxå även om radien är stor. Mitt råd: Köp Fisher Watea 94 om du bara ska ha ett par. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Att lära en gammal hund sitta
Tillbaka
Topp