Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Att ställa in bindningar och DIN - värden.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PeterH" data-source="post: 1071160" data-attributes="member: 82038"><p>Trycker på så mycket jag orkar. </p><p>Åker bra för min "åkartyp" men blir frånåkt av många. </p><p>Kör lite bana och fritt och en del offpist. Har slagit mig rejält då jag klivit ur några gånger. </p><p></p><p>I gs blir det typ 65 till 70 km/h i snitt om man får tro tidtagning och måttbandet. Slagit blir det även i sl.</p><p>120. Aldrig. Har möjligen nån micro sekund kommit upp i 100 i högega med fartdräkt men det är vild gissning. </p><p>Klev faktiskt ur ett par 15-30 bindningar då jag hade bra kontroll 2 år sedan (ställda på min). Otäckt fall. Ryggplattan pajade på relativt mjuk snö. </p><p>Numera avbryter jag oftare när det börjar gå snett.</p><p></p><p>Inget fel på pjäxorna eller förspänningen. </p><p>Men jag är orolig för knäna och för att tappa en skida. </p><p>Vet inte vilket som är värst?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PeterH, post: 1071160, member: 82038"] Trycker på så mycket jag orkar. Åker bra för min "åkartyp" men blir frånåkt av många. Kör lite bana och fritt och en del offpist. Har slagit mig rejält då jag klivit ur några gånger. I gs blir det typ 65 till 70 km/h i snitt om man får tro tidtagning och måttbandet. Slagit blir det även i sl. 120. Aldrig. Har möjligen nån micro sekund kommit upp i 100 i högega med fartdräkt men det är vild gissning. Klev faktiskt ur ett par 15-30 bindningar då jag hade bra kontroll 2 år sedan (ställda på min). Otäckt fall. Ryggplattan pajade på relativt mjuk snö. Numera avbryter jag oftare när det börjar gå snett. Inget fel på pjäxorna eller förspänningen. Men jag är orolig för knäna och för att tappa en skida. Vet inte vilket som är värst? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Att ställa in bindningar och DIN - värden.
Tillbaka
Topp