Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Att ställa in bindningar och DIN - värden.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ace_DG" data-source="post: 625702" data-attributes="member: 12483"><p>Bra initiativ Jarle! Hade inte upptäckt den här tråden 2009 faktiskt.</p><p>Inte så mycket att tillägga heller faktiskt.</p><p></p><p>Drdrain, jag skulle inte ställa tå- och häldelarna på olika värden. Förslår 9 på båda. Hur gamla är dina Rossbindningar? Jag hävdar att bindningar är färskvara. Efter max ca 10 år (beroende på användningsfrekvens, förvaring och underhåll) skrota dom! </p><p></p><p>Felix är som de flesta unga vildar ute å seglar. En bindning funkar bäst nånstans mitt på skalan, inte i dess övre ändläge. I mitt fall skulle jag ställa in en DIN 6-16 bindning idealt på 10-11 nånting (väger ca 90 kg). Nu är jag gammal och med klena ben å sånt, medan en yngre vältränad förmåga kan gå upp högre. Sen beror det naturligtvis på hur och var man åker.</p><p></p><p>Japp, tipset är som alltid, kört fort som f-n så kommer du alltid ur bindningarna om det uppstår ett kritiskt läge. Långsamma fall är värst!</p><p>Håll grejorna rena, slarva inte, se till att du inte har snö, lera eller annat skit på pjucken. Ökar friktionen och drar ner prestanda enormt!</p><p></p><p>Var rädd om era knän ungdomar! Dom ska räcka ett helt liv!</p><p></p><p>Eder,</p><p>Ace DG</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ace_DG, post: 625702, member: 12483"] Bra initiativ Jarle! Hade inte upptäckt den här tråden 2009 faktiskt. Inte så mycket att tillägga heller faktiskt. Drdrain, jag skulle inte ställa tå- och häldelarna på olika värden. Förslår 9 på båda. Hur gamla är dina Rossbindningar? Jag hävdar att bindningar är färskvara. Efter max ca 10 år (beroende på användningsfrekvens, förvaring och underhåll) skrota dom! Felix är som de flesta unga vildar ute å seglar. En bindning funkar bäst nånstans mitt på skalan, inte i dess övre ändläge. I mitt fall skulle jag ställa in en DIN 6-16 bindning idealt på 10-11 nånting (väger ca 90 kg). Nu är jag gammal och med klena ben å sånt, medan en yngre vältränad förmåga kan gå upp högre. Sen beror det naturligtvis på hur och var man åker. Japp, tipset är som alltid, kört fort som f-n så kommer du alltid ur bindningarna om det uppstår ett kritiskt läge. Långsamma fall är värst! Håll grejorna rena, slarva inte, se till att du inte har snö, lera eller annat skit på pjucken. Ökar friktionen och drar ner prestanda enormt! Var rädd om era knän ungdomar! Dom ska räcka ett helt liv! Eder, Ace DG [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Att ställa in bindningar och DIN - värden.
Tillbaka
Topp