Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Att ställa in bindningar och DIN - värden.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jarle" data-source="post: 952922" data-attributes="member: 33485"><p>Jag tänkte mer på den citerade texten till bilden, känner ingen sponsrad åkare som har egen tekniker, tveksam till om det existerar utanför portåkningen :P</p><p></p><p>Vad som är en korrekt inställd bindning är inte helt lätt, inställningarna de kör på i DH skulle ju kunna beskrivas som korrekta iom att det krävs en hög DIN för att inte lösa ut under åkning men tar de ett litet olyckligt fall är en knäskada inte långt borta.</p><p></p><p>En bindning som är inställd efter rekommendationerna är skonsamt mot knän men kan leda till andra skador pga tjuvlösningar, hade Per befunnit sig på fel ställe när skidan släppte hade det kunnat gå illa och då befann hann sig DIN-mässigt i gråzonen där emellan.</p><p></p><p>En korrekt inställd bindning antar jag skulle lösa innan knäskador uppstod men aldrig tjuvlösa, något jag inte tror är möjligt med tanke på hur varierande åkningen är. Det skulle ju vara möjligt att ändra DIN på berget inför varje åk, men det känns lite omständigt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jarle, post: 952922, member: 33485"] Jag tänkte mer på den citerade texten till bilden, känner ingen sponsrad åkare som har egen tekniker, tveksam till om det existerar utanför portåkningen :P Vad som är en korrekt inställd bindning är inte helt lätt, inställningarna de kör på i DH skulle ju kunna beskrivas som korrekta iom att det krävs en hög DIN för att inte lösa ut under åkning men tar de ett litet olyckligt fall är en knäskada inte långt borta. En bindning som är inställd efter rekommendationerna är skonsamt mot knän men kan leda till andra skador pga tjuvlösningar, hade Per befunnit sig på fel ställe när skidan släppte hade det kunnat gå illa och då befann hann sig DIN-mässigt i gråzonen där emellan. En korrekt inställd bindning antar jag skulle lösa innan knäskador uppstod men aldrig tjuvlösa, något jag inte tror är möjligt med tanke på hur varierande åkningen är. Det skulle ju vara möjligt att ändra DIN på berget inför varje åk, men det känns lite omständigt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Att ställa in bindningar och DIN - värden.
Tillbaka
Topp