Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Att uppgradera sig från en CrazyCreek
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Kaskar" data-source="post: 1005651" data-attributes="member: 66286"><p>Både Custom och Barracuda är directional shape. Alltså att nosen är längre än tailen.</p><p>Barracudan har lite taper. Alltså att nosen är bredare än tailen.</p><p></p><p>V-rocker är camber under bindingarna och rocker i nos och tail.</p><p>S-rocker är camber mellan bindingarna och rocker i nosen.</p><p>(Samtidigt tycker jag att all den där camber/rocker hysterien är mest gallimatias. Såvida du inte är Anja Pärson på snowboard känner du nog inte så stor skillnad)</p><p></p><p>Ska man vara väldigt petnoga är Barracudan tänkt att åka på åt bara ett håll. Men visst går det att åka switch på en tapered bräda.Har du en Custom med lite bakmontering så blir den på pappret lika värdelös att åka switch med så spela Roland.</p><p></p><p>Jag kör en Custom med ganska mycket bakmontering och visst, jag kan inte bomba switch i 100 knyck, men det beror ju inte på brädan... Däremot så känner jag mer och mer att jag inte skulle vilja byta den längre nosen en directional-bräda har mot en renodlad twintip då nosen känns för kort på såna brädor (och jag väljer puder före alla andra underlag)</p><p></p><p>Fan. Nu sitter jag och funderar om inte en Barracuda är vad jag ska ha själv...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Kaskar, post: 1005651, member: 66286"] Både Custom och Barracuda är directional shape. Alltså att nosen är längre än tailen. Barracudan har lite taper. Alltså att nosen är bredare än tailen. V-rocker är camber under bindingarna och rocker i nos och tail. S-rocker är camber mellan bindingarna och rocker i nosen. (Samtidigt tycker jag att all den där camber/rocker hysterien är mest gallimatias. Såvida du inte är Anja Pärson på snowboard känner du nog inte så stor skillnad) Ska man vara väldigt petnoga är Barracudan tänkt att åka på åt bara ett håll. Men visst går det att åka switch på en tapered bräda.Har du en Custom med lite bakmontering så blir den på pappret lika värdelös att åka switch med så spela Roland. Jag kör en Custom med ganska mycket bakmontering och visst, jag kan inte bomba switch i 100 knyck, men det beror ju inte på brädan... Däremot så känner jag mer och mer att jag inte skulle vilja byta den längre nosen en directional-bräda har mot en renodlad twintip då nosen känns för kort på såna brädor (och jag väljer puder före alla andra underlag) Fan. Nu sitter jag och funderar om inte en Barracuda är vad jag ska ha själv... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Att uppgradera sig från en CrazyCreek
Tillbaka
Topp