Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Att vara aktiv skidåkare med hemmabas Stockholm?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="clay" data-source="post: 1042863" data-attributes="member: 82624"><p>Kul tråd!</p><p>För ca 5 år sen tyckte jag att skidåkning i stockholmstrakten (med omnejd) inte riktigt var bra nog. Att åka i de backar som finns i sthlm ett par ggr per år samt att åka de ca 20 mil till Romme etc gav helt enkelt inget. Det blev helt enkelt för mycket jobb om man jämför med vad jag fick ut.</p><p></p><p>Så hur fick jag till mer kvalitativ åkning? Enkelt: Flytta till snön och bergen (i mittt fall Östersund). Har bott här i nästan 5 år och har nära till fantastisk skidåkning. Vill jag åka på kvällen tar jag hemmabacken (tar ca 10 min att gå till med all utrustning på eller 5 min med bil). Antal dagar på skidor har ökat markant. Åker mellan 3-5 dagar / vecka nuförtiden...</p><p></p><p>Så tips till er alla: Flytta från storstan! Ni behöver inte se det som permanent, utan ta ett testår...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="clay, post: 1042863, member: 82624"] Kul tråd! För ca 5 år sen tyckte jag att skidåkning i stockholmstrakten (med omnejd) inte riktigt var bra nog. Att åka i de backar som finns i sthlm ett par ggr per år samt att åka de ca 20 mil till Romme etc gav helt enkelt inget. Det blev helt enkelt för mycket jobb om man jämför med vad jag fick ut. Så hur fick jag till mer kvalitativ åkning? Enkelt: Flytta till snön och bergen (i mittt fall Östersund). Har bott här i nästan 5 år och har nära till fantastisk skidåkning. Vill jag åka på kvällen tar jag hemmabacken (tar ca 10 min att gå till med all utrustning på eller 5 min med bil). Antal dagar på skidor har ökat markant. Åker mellan 3-5 dagar / vecka nuförtiden... Så tips till er alla: Flytta från storstan! Ni behöver inte se det som permanent, utan ta ett testår... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Att vara aktiv skidåkare med hemmabas Stockholm?
Tillbaka
Topp