Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Att vara aktiv skidåkare med hemmabas Stockholm?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1042915" data-attributes="member: 83225"><p>Nu delar vi inte riktigt förutsättningar eftersom jag har en bil men tyvärr tror jag nog att det klart bästa sättet är att ha bil och skaffa sig en stuga i nån avfolkningsby inom rimligt avstånd från bra backar. Jag har fördelen att familjen har en gammal stuga ute på fjället som vi besöker kanske 4-5 långhelger på en vanlig vinter. Kör man från stan vid 16-17 är man uppe vid midnatt och kan åka två skiddagar innan man kör hem och egentligen inte behöva ta ut någon semester. Vi brukar passa på att dra på torsdan och ta semester på fredan för att få en lugn söndag med hemresa osv. Så fort du behöver börja resa med tåg eller flyg så ökar reskostnaden, boendekostnaden och ofta oskcå restiden. </p><p></p><p>När det gäller ställen att skaffa sig en stuga på tittade jag vitt nåt tillfälle på en normalvilla i Hede. Du får ett helt ok hus för 3-400k och du har ett helt gäng bra skidanläggningar mindre än en timme bort.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1042915, member: 83225"] Nu delar vi inte riktigt förutsättningar eftersom jag har en bil men tyvärr tror jag nog att det klart bästa sättet är att ha bil och skaffa sig en stuga i nån avfolkningsby inom rimligt avstånd från bra backar. Jag har fördelen att familjen har en gammal stuga ute på fjället som vi besöker kanske 4-5 långhelger på en vanlig vinter. Kör man från stan vid 16-17 är man uppe vid midnatt och kan åka två skiddagar innan man kör hem och egentligen inte behöva ta ut någon semester. Vi brukar passa på att dra på torsdan och ta semester på fredan för att få en lugn söndag med hemresa osv. Så fort du behöver börja resa med tåg eller flyg så ökar reskostnaden, boendekostnaden och ofta oskcå restiden. När det gäller ställen att skaffa sig en stuga på tittade jag vitt nåt tillfälle på en normalvilla i Hede. Du får ett helt ok hus för 3-400k och du har ett helt gäng bra skidanläggningar mindre än en timme bort. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Att vara aktiv skidåkare med hemmabas Stockholm?
Tillbaka
Topp