Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Attityder
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="efridh" data-source="post: 59880" data-attributes="member: 37099"><p>Det finns en grej som jag inte gillar och det är taskiga attityder. Och skidåkare med taskiga attityder är ju inget ovanligt fenomen. Det finns de som bedömer andra utifrån deras skidåkning och utrustning. Har du de senaste kläderna, spade och sond då är du med! Du är godkänd! Du välkomnas i gänget! Åker du i fel kläder och kanske inte har de mest hypade skidorna är du ute. Då räknas du inte. Och redan innan de har sett dig åka är du utdömd. Så är det, har du fel image, ratas du av dessa attityd-kåta "skidåkare". Om du råkar vara tjej, och inte håller måttet, ja då minskar ju din "flickväns-status" drastiskt. För det går ju inte för en hypad "skidåkare" att vara tillsammans med en tjej som inte kan åka skidor! </p><p>En grej verkar dessa ytliga skidåkare ha glömt och det är kanske det viktigaste av allt; det är vad skidåkning egentligen handlar om. För mig veteligen handlar skidåkningen inte om prylar och hög status (prylar är bara medlet för att kunna utöva den riktiga åkningen), utan om upplevelser! Om att våga och utvecklas! Skidåkning handlar om frihet! Det är bara du själv, berget och snön som räknas! Spänning! Fart! Pirr i magen! Det handlar om att våga saker som man kanske inte vågar i "vanliga" livet. Detta är lite av vad skidåkning står för för mig. Vad är skidåkning för sig? Jag tror inta att du kommer att svara att skidåkning handlar om status och att ha de ballaste grejerna. Jag tror att du tycker ungefär som jag. Och en "riktig" skidåkare för mig är nån som inte dömer andra utifrån utrustning eller åkfärdigheter utan ser skidåkning som en fantastisk upplevelse öppen för alla!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="efridh, post: 59880, member: 37099"] Det finns en grej som jag inte gillar och det är taskiga attityder. Och skidåkare med taskiga attityder är ju inget ovanligt fenomen. Det finns de som bedömer andra utifrån deras skidåkning och utrustning. Har du de senaste kläderna, spade och sond då är du med! Du är godkänd! Du välkomnas i gänget! Åker du i fel kläder och kanske inte har de mest hypade skidorna är du ute. Då räknas du inte. Och redan innan de har sett dig åka är du utdömd. Så är det, har du fel image, ratas du av dessa attityd-kåta "skidåkare". Om du råkar vara tjej, och inte håller måttet, ja då minskar ju din "flickväns-status" drastiskt. För det går ju inte för en hypad "skidåkare" att vara tillsammans med en tjej som inte kan åka skidor! En grej verkar dessa ytliga skidåkare ha glömt och det är kanske det viktigaste av allt; det är vad skidåkning egentligen handlar om. För mig veteligen handlar skidåkningen inte om prylar och hög status (prylar är bara medlet för att kunna utöva den riktiga åkningen), utan om upplevelser! Om att våga och utvecklas! Skidåkning handlar om frihet! Det är bara du själv, berget och snön som räknas! Spänning! Fart! Pirr i magen! Det handlar om att våga saker som man kanske inte vågar i "vanliga" livet. Detta är lite av vad skidåkning står för för mig. Vad är skidåkning för sig? Jag tror inta att du kommer att svara att skidåkning handlar om status och att ha de ballaste grejerna. Jag tror att du tycker ungefär som jag. Och en "riktig" skidåkare för mig är nån som inte dömer andra utifrån utrustning eller åkfärdigheter utan ser skidåkning som en fantastisk upplevelse öppen för alla! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Attityder
Tillbaka
Topp