Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Freeride.se
Attitydförändring på Freeride
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jeffa" data-source="post: 481529" data-attributes="member: 47005"><p>Hej Freeride!</p><p></p><p>Jag tror verkligen att denna sida skulle må bra av att ta upp detta på riktigt en gång för alla. </p><p>Själv tycker jag att det under en längre tid har varit någon form av kollektiv hjärndödhet och en stor ovilja att faktiskt fråga och ifrågasätta mycket av vad som skrivs här. </p><p>Det handlar inte om att argumentera tills övriga deltagare tröttnar och ger upp (vilket så ofta är fallet) utan snarare om att få någon sorts bredd i den informationen man sedan använder för att dra sin slutsats. Bara för att någon kan argumentera för sin sak innebär det inte alltid att han eller hon har rätt.</p><p></p><p>Tyvärr förekommer det mycket "om jag skriker högst så tror alla att jag har rätt"-taktik här på forumet och jag tror att alla håller med om att sådana diskussioner sällan resulterar i någon kvalitativ information. Forumet är ju till för att man ska kunna få svar på frågor, diskutera med andra och för att ha roligt. </p><p>På senaste tiden (året) så tycker jag att en liten del av Freeride har bidragit till att stämningen blivit sämre och sämre. Det ligger i allas intresse att så många som möjligt tycker det är kul att använda sidan och jag märker mer och mer att folk vars åsikter jag värderar och respekterar loggar in mindre och mindre. Kan inte tala för alla men jag känner på mig att en av anledningarna till detta är för att dom helt enkelt inte tycker att det är roligt längre.</p><p></p><p>Barn (för det finns faktiskt barn på Freeride) och ungdomar är väldigt formbara och sårbara. Därför måste man som äldre ha överseende med detta och tänka på hur man uttrycker sig och vad man säger. Kidsen är Sveriges, skidåkningens, och framförallt Freeride´s framtid. Utan dem kommer vi gamlingar (82:a får väl ses som gamling eller?) snart få sitta själva framför datorn och gnälla om hur allt var bättre förr. Kidsen driver en stor del av utvecklingen i skidsverige och vi har ett ansvar att projicera en positiv och rolig attityd. </p><p></p><p>Vi kommer väl alla ihåg hur spännande allt var när vi först kom in i skidåkningens värld? Om någon då hade sagt till dig att "du har inget här att göra" eller "du kanske inte ska åka skidor" hade du då fortsatt mata ditt brinnande skidintresse på samma sätt eller hade du kanske valt en annan sport där du känt dig mer välkommen? </p><p>Jag är i alla fall väldigt glad att jag valde att fortsätta jaga kung bore för inget annat hade kunnat ge mig så mycket glädje, fått mig se så mycket brutala ställen och gett mig chansen att träffa så många coola människor som skidåkning.</p><p></p><p>Vi har alla en sak gemensamt. Vi gillar att åka skidor. Att vi hittat ett ställe på internet som kan stilla lite av vår snöabstinens eller hjälpa oss lite i jakten på den perfekta skidan är väl hur bra som helst? Låt oss inte förstöra den förmånen. </p><p></p><p>Vad kan vi göra för att förbättra attityden här på Freeride?</p><p>Vad kan vi göra för att kvalitetssäkra de svar vi får på våra frågor?</p><p></p><p>Jeffa</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jeffa, post: 481529, member: 47005"] Hej Freeride! Jag tror verkligen att denna sida skulle må bra av att ta upp detta på riktigt en gång för alla. Själv tycker jag att det under en längre tid har varit någon form av kollektiv hjärndödhet och en stor ovilja att faktiskt fråga och ifrågasätta mycket av vad som skrivs här. Det handlar inte om att argumentera tills övriga deltagare tröttnar och ger upp (vilket så ofta är fallet) utan snarare om att få någon sorts bredd i den informationen man sedan använder för att dra sin slutsats. Bara för att någon kan argumentera för sin sak innebär det inte alltid att han eller hon har rätt. Tyvärr förekommer det mycket "om jag skriker högst så tror alla att jag har rätt"-taktik här på forumet och jag tror att alla håller med om att sådana diskussioner sällan resulterar i någon kvalitativ information. Forumet är ju till för att man ska kunna få svar på frågor, diskutera med andra och för att ha roligt. På senaste tiden (året) så tycker jag att en liten del av Freeride har bidragit till att stämningen blivit sämre och sämre. Det ligger i allas intresse att så många som möjligt tycker det är kul att använda sidan och jag märker mer och mer att folk vars åsikter jag värderar och respekterar loggar in mindre och mindre. Kan inte tala för alla men jag känner på mig att en av anledningarna till detta är för att dom helt enkelt inte tycker att det är roligt längre. Barn (för det finns faktiskt barn på Freeride) och ungdomar är väldigt formbara och sårbara. Därför måste man som äldre ha överseende med detta och tänka på hur man uttrycker sig och vad man säger. Kidsen är Sveriges, skidåkningens, och framförallt Freeride´s framtid. Utan dem kommer vi gamlingar (82:a får väl ses som gamling eller?) snart få sitta själva framför datorn och gnälla om hur allt var bättre förr. Kidsen driver en stor del av utvecklingen i skidsverige och vi har ett ansvar att projicera en positiv och rolig attityd. Vi kommer väl alla ihåg hur spännande allt var när vi först kom in i skidåkningens värld? Om någon då hade sagt till dig att "du har inget här att göra" eller "du kanske inte ska åka skidor" hade du då fortsatt mata ditt brinnande skidintresse på samma sätt eller hade du kanske valt en annan sport där du känt dig mer välkommen? Jag är i alla fall väldigt glad att jag valde att fortsätta jaga kung bore för inget annat hade kunnat ge mig så mycket glädje, fått mig se så mycket brutala ställen och gett mig chansen att träffa så många coola människor som skidåkning. Vi har alla en sak gemensamt. Vi gillar att åka skidor. Att vi hittat ett ställe på internet som kan stilla lite av vår snöabstinens eller hjälpa oss lite i jakten på den perfekta skidan är väl hur bra som helst? Låt oss inte förstöra den förmånen. Vad kan vi göra för att förbättra attityden här på Freeride? Vad kan vi göra för att kvalitetssäkra de svar vi får på våra frågor? Jeffa [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Freeride.se
Attitydförändring på Freeride
Tillbaka
Topp