Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Freeride.se
Attitydförändring på Freeride
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="FF" data-source="post: 481718" data-attributes="member: 40931"><p>Nu har det alltså poppat upp ännu en tråd om stämningen på freeride. Det är intressant att dessa dylika trådar dyker upp med jämna mellanrum.</p><p></p><p>Jag anser att detta bottnar i ett problem som oscarius belyser så väl ovan: Vi är helt enkelt två målgrupper som slåss om forumet. Å ena sidan har vi den äldre generationen som gillar att prata om nya skidor, trancieversök, häftiga berg och upplevelser och annat. Å andra sidan har vi den yngre generationen som vill prata om oakley-goggles, simon dumonts senaste sponsorkontrakt och vilka pjäxor som är snyggast i år.</p><p></p><p>Jag skrev att dessa två grupper slåss om forumet. Men det stämmer nog inte riktigt. För även om striden inte är över är kriget förlorat. Trots att det dyker upp en sådan här tråd per halvår lutar utveckligen ändå på forumet mot mer jibb och mindre vett. </p><p></p><p>Just denna typ av trådar måste nog vara det mest kontraproduktiva som händer på forumet med jämna mellanrum. De brukar alltid urarta till pajkastning och det slutar med att tråden låses, och både jibbers och brantåkare går från datorn med en bitter smak i munnen.</p><p></p><p>Trots detta klöser sig vissa av oss "gamlingar" kvar. Varför vet jag inte riktigt, men som gammal aktiv användare är det svårt att "lägga ner" och sluta logga in. Men det är kanske fan dags att ta och kasta in handduken. I takt med att trådarna innehållandes positiva saker man verkligen vill läsa på riktigt avtar, öker skitsnacket och pajkastartrådarna. Detta är en process som pågått i flera år och knappast något nytt påfund.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FF, post: 481718, member: 40931"] Nu har det alltså poppat upp ännu en tråd om stämningen på freeride. Det är intressant att dessa dylika trådar dyker upp med jämna mellanrum. Jag anser att detta bottnar i ett problem som oscarius belyser så väl ovan: Vi är helt enkelt två målgrupper som slåss om forumet. Å ena sidan har vi den äldre generationen som gillar att prata om nya skidor, trancieversök, häftiga berg och upplevelser och annat. Å andra sidan har vi den yngre generationen som vill prata om oakley-goggles, simon dumonts senaste sponsorkontrakt och vilka pjäxor som är snyggast i år. Jag skrev att dessa två grupper slåss om forumet. Men det stämmer nog inte riktigt. För även om striden inte är över är kriget förlorat. Trots att det dyker upp en sådan här tråd per halvår lutar utveckligen ändå på forumet mot mer jibb och mindre vett. Just denna typ av trådar måste nog vara det mest kontraproduktiva som händer på forumet med jämna mellanrum. De brukar alltid urarta till pajkastning och det slutar med att tråden låses, och både jibbers och brantåkare går från datorn med en bitter smak i munnen. Trots detta klöser sig vissa av oss "gamlingar" kvar. Varför vet jag inte riktigt, men som gammal aktiv användare är det svårt att "lägga ner" och sluta logga in. Men det är kanske fan dags att ta och kasta in handduken. I takt med att trådarna innehållandes positiva saker man verkligen vill läsa på riktigt avtar, öker skitsnacket och pajkastartrådarna. Detta är en process som pågått i flera år och knappast något nytt påfund. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Freeride.se
Attitydförändring på Freeride
Tillbaka
Topp