Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Freeride.se
Attitydförändring på Freeride
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mikael_Thomasson" data-source="post: 482171" data-attributes="member: 14463"><p>Skriver mer och mer sällan här i forumet, just pga den problemställning som jeffa tar upp.</p><p></p><p>Problemet med attityder är inget som är unikt för freeride det tror jag att de flesta kan vara överens om. Det är ett växande samhällsproblem här i Sverige som snart kommit ikapp det stora landet i öst.</p><p></p><p>Just behovet av att övertyga andra om att sin egen syn på saker och ting är den enda allsmäktiga sanningen, skapar ett språkbruk där man nedvärderar den som man argumenterar emot. </p><p></p><p>Nu till lösningen på hela problemet...</p><p></p><p>Det finns ingen lösning.</p><p></p><p>Det låter tufft att säga så men jag tror att vi har svårt att uttryck oss i skrift på ett sätt som kan förmedla det vi verkligen vill ha sagt, på ett sätt så att inte någon tar illa vid sig.</p><p></p><p>Drömmen för mig är om alla vara överens om att det är OK att ha olika åsikter, det kan skapa ett bättre klimat här. Sedan kan vi sluta att kritisera personerna här på freeride och istället ägna oss åt det som forumet är till för, att diskutera och argumentera utan att blanda in en massa känslor om andra personer.</p><p></p><p>Den mer troliga och tekniskt gångbara åtgärden är att dela upp forumet i 2 eller 3 delar.</p><p></p><p>Jag vill bara avsluta med att säga att här på Freeride finns personer som berikat mitt liv på flera sätt.</p><p>Kan alla försöka att tänka lite mer, än på sig själva när de skriver eller svarar på inlägg så finns det en chans att de också gör något gott mot någon annan.</p><p></p><p>mycket peace, love and understanding, men det är så jag känner.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mikael_Thomasson, post: 482171, member: 14463"] Skriver mer och mer sällan här i forumet, just pga den problemställning som jeffa tar upp. Problemet med attityder är inget som är unikt för freeride det tror jag att de flesta kan vara överens om. Det är ett växande samhällsproblem här i Sverige som snart kommit ikapp det stora landet i öst. Just behovet av att övertyga andra om att sin egen syn på saker och ting är den enda allsmäktiga sanningen, skapar ett språkbruk där man nedvärderar den som man argumenterar emot. Nu till lösningen på hela problemet... Det finns ingen lösning. Det låter tufft att säga så men jag tror att vi har svårt att uttryck oss i skrift på ett sätt som kan förmedla det vi verkligen vill ha sagt, på ett sätt så att inte någon tar illa vid sig. Drömmen för mig är om alla vara överens om att det är OK att ha olika åsikter, det kan skapa ett bättre klimat här. Sedan kan vi sluta att kritisera personerna här på freeride och istället ägna oss åt det som forumet är till för, att diskutera och argumentera utan att blanda in en massa känslor om andra personer. Den mer troliga och tekniskt gångbara åtgärden är att dela upp forumet i 2 eller 3 delar. Jag vill bara avsluta med att säga att här på Freeride finns personer som berikat mitt liv på flera sätt. Kan alla försöka att tänka lite mer, än på sig själva när de skriver eller svarar på inlägg så finns det en chans att de också gör något gott mot någon annan. mycket peace, love and understanding, men det är så jag känner. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Freeride.se
Attitydförändring på Freeride
Tillbaka
Topp