Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Authorized Avalanche Euqipment Dealer
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Rudolfsson" data-source="post: 930023" data-attributes="member: 24880"><p>Jag gillar idén! Men frågan som dyker upp hos mig är om det skulle vara möjligt att ta det ett eller ett par steg tidigare? Grundproblemet ligger ju i att producenterna tillverkar produkter som inte håller måttet men marknadsför dt som "säkerhetsutrustning". Förvisso kan effekten av förslaget ovan leda till att de här produkterna försvinner från marknaden. </p><p></p><p>En annan tanke som dyker upp och som delvis kan relateras till lavinutrustning är klätterutrustning. Här ter det sig om att problemet likt det som finns med lavinutrustning inte existerar. Är det någon med mer info och kanske ett historiskt kunnande som vet om den branschen har dragits med liknande problem som lavinprylar dras med idag och hur lyckades man i så fall lösa det?</p><p></p><p>Men som sagt, jag tycker idén låter riktigt bra!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Rudolfsson, post: 930023, member: 24880"] Jag gillar idén! Men frågan som dyker upp hos mig är om det skulle vara möjligt att ta det ett eller ett par steg tidigare? Grundproblemet ligger ju i att producenterna tillverkar produkter som inte håller måttet men marknadsför dt som "säkerhetsutrustning". Förvisso kan effekten av förslaget ovan leda till att de här produkterna försvinner från marknaden. En annan tanke som dyker upp och som delvis kan relateras till lavinutrustning är klätterutrustning. Här ter det sig om att problemet likt det som finns med lavinutrustning inte existerar. Är det någon med mer info och kanske ett historiskt kunnande som vet om den branschen har dragits med liknande problem som lavinprylar dras med idag och hur lyckades man i så fall lösa det? Men som sagt, jag tycker idén låter riktigt bra! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Authorized Avalanche Euqipment Dealer
Tillbaka
Topp