Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Authorized Avalanche Euqipment Dealer
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Tompan14" data-source="post: 930031" data-attributes="member: 74439"><p>Först och främst tycker jag det är bra med ärliga tester som vågar såga en dålig produkt då testaren inte är bundna av att behöva sälja vare sig prylar eller annonser.</p><p></p><p>Men att börja certifiera butiker för att sälja andras produkter? Nja, det är inte utan att jag är skeptisk.</p><p>Till att börja med, vad ger er rätten att utfärda sådan certifikat? Att vara marknadsledande på lavinkurser räcker knappast utan det bör nog till någon form av certifikat att certifiera från de olika tillverkarna. Har ni det? Går det ens att få?</p><p>Vidare så kan man fundera över vad den enskilda butiken har att tjäna på en certifiering. Var i ligger mervärdet förutom en liten logotyp att använda sig av i reklamsyften? Vad blir mervärdet för mig som kund? Personal både med och utan kunskap finns redan idag, och det kommer förmodligen inte att ändra sig efter en certifiering. De har ett stort intresse i att sälja...</p><p></p><p>Sen är det även den juridiska aspekten av det hela. Även om en sådan certifiering införs så har jag svårt att se att det skulle bli ett krav för att få sälja produkterna ni certifierar för. Åre Lavincenter må vara stort på den svenska marknaden men hur pass mycket har ni egentligen att sätta emot de stora namnen om ni börjar utgöra handelshinder för dem?</p><p></p><p>Det var bara några spontana reaktioner, så även om jag kan se att tanken är god tvivlar jag på att det är genomförbart eller ens tillför något mervärde.</p><p></p><p>Tillägg:</p><p></p><p>Läs reglerna! :P</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Tompan14, post: 930031, member: 74439"] Först och främst tycker jag det är bra med ärliga tester som vågar såga en dålig produkt då testaren inte är bundna av att behöva sälja vare sig prylar eller annonser. Men att börja certifiera butiker för att sälja andras produkter? Nja, det är inte utan att jag är skeptisk. Till att börja med, vad ger er rätten att utfärda sådan certifikat? Att vara marknadsledande på lavinkurser räcker knappast utan det bör nog till någon form av certifikat att certifiera från de olika tillverkarna. Har ni det? Går det ens att få? Vidare så kan man fundera över vad den enskilda butiken har att tjäna på en certifiering. Var i ligger mervärdet förutom en liten logotyp att använda sig av i reklamsyften? Vad blir mervärdet för mig som kund? Personal både med och utan kunskap finns redan idag, och det kommer förmodligen inte att ändra sig efter en certifiering. De har ett stort intresse i att sälja... Sen är det även den juridiska aspekten av det hela. Även om en sådan certifiering införs så har jag svårt att se att det skulle bli ett krav för att få sälja produkterna ni certifierar för. Åre Lavincenter må vara stort på den svenska marknaden men hur pass mycket har ni egentligen att sätta emot de stora namnen om ni börjar utgöra handelshinder för dem? Det var bara några spontana reaktioner, så även om jag kan se att tanken är god tvivlar jag på att det är genomförbart eller ens tillför något mervärde. Tillägg: Läs reglerna! :P [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Authorized Avalanche Euqipment Dealer
Tillbaka
Topp