Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Authorized Avalanche Euqipment Dealer
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="petli294" data-source="post: 930138" data-attributes="member: 76980"><p>Varför inte vända lite på iden? Istället för att utbilda butikspersonalen så försök få till ett tightare samarbete för att utbilda kunderna? Ta fram ett basic utbildningmaterial som buikerna kan skicka med när någon köper en tranciever, kostnaden borde väl inte vara allt för hög att ta fram materialet, bra butiker skulle kunna få ytterligare ett försäljningsargument, folkbildnimgen skulle gynnas och du få en gyllene marknadsförings kanal. Ett annat steg vore väl att i samarbete med butikerna ta fram erbjudanden om rabatterad utbildning vid trancieverköp, någonting i stil med "köp utrustningen hos oss så får du 500 kronor att köpa kurser på hos lavincentret". </p><p></p><p>Det borde väl gå att få till med lönsamhet för alla parter? Eller tänker jag fel, får väl erkänna att jag skriver detta efter en sömnlös jetlaggad natt och ett 14 timmars arbetspass ute hos kund så jag har inte tänkt igenom allting 100%</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="petli294, post: 930138, member: 76980"] Varför inte vända lite på iden? Istället för att utbilda butikspersonalen så försök få till ett tightare samarbete för att utbilda kunderna? Ta fram ett basic utbildningmaterial som buikerna kan skicka med när någon köper en tranciever, kostnaden borde väl inte vara allt för hög att ta fram materialet, bra butiker skulle kunna få ytterligare ett försäljningsargument, folkbildnimgen skulle gynnas och du få en gyllene marknadsförings kanal. Ett annat steg vore väl att i samarbete med butikerna ta fram erbjudanden om rabatterad utbildning vid trancieverköp, någonting i stil med "köp utrustningen hos oss så får du 500 kronor att köpa kurser på hos lavincentret". Det borde väl gå att få till med lönsamhet för alla parter? Eller tänker jag fel, får väl erkänna att jag skriver detta efter en sömnlös jetlaggad natt och ett 14 timmars arbetspass ute hos kund så jag har inte tänkt igenom allting 100% [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Authorized Avalanche Euqipment Dealer
Tillbaka
Topp