Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Authorized Avalanche Euqipment Dealer
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 930166" data-attributes="member: 83225"><p>Efter att centralbyråkraten hjälpt oss alla så pass mycket i det här forumet så vill jag iaf komma med en seriös synpunkt. </p><p></p><p>Debatten om var man handlar sina prylar har rasat på freeride så länge jag har hängt här iaf. Ett vanligt argument för varför man ska handla i butik brukar vara för att man får mer service och att den är värd merkostnaden. Tyvärr stämmer inte detta så väl i många fall. De senaste gångerna jag har besökt huvudstadens skidbutiker har servicen jag fått varit direkt vilseledande på mer än ett sätt. Då uppstår ju frågan varför jag ska betala ett prispåslag på ibland 50% jämfört med att handla på nätet? Har jag verkligen fått det mervärdet? </p><p></p><p>Jag är inte främmande för att handla saker där jag får bäst service även om jag måste betala lite mer, men då ska prispåslaget hänga ihop med servicekvaliten. Här skulle din certifiering kanske kunna komma in men jag har svårt att tro att de flesta butiker har råd att skicka så många ur personalen med tanke på den låga volym de har på dessa produkter.</p><p></p><p>När det gäller lavinutrustning verkar de här prisdifferenserna uppnå ännu mer absurda nivåer än inom annan utrustning. Jämför en ABS-rygga på Snowsafe för 6000:- (efter att du fått din refund) med en likadan i svenska butiker för drygt 9000:-. Man kan väl något förenklat säga att butikshandeln på dessa produkter kommer att ha det svårt när det gäller kundkretsen som vet att det finns alternativ. Problemet är väl att det är samma personer som skulle känna till certifieringen. Rent krasst, de som känner till att man ska titta efter certifieringen är också de som inte handlar i butik. Det är dock en mycket intressant problematisering som du gör. Kunnandet i många butiker är alldeles för dåligt i förhållande till produkterna de säljer. </p><p></p><p>Och rent ärligt, jag lägger hellre de 3000 jag sparar på att köpa ryggsäcken på nätet på att gå en kurs i Åre. Det bästa av två världar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 930166, member: 83225"] Efter att centralbyråkraten hjälpt oss alla så pass mycket i det här forumet så vill jag iaf komma med en seriös synpunkt. Debatten om var man handlar sina prylar har rasat på freeride så länge jag har hängt här iaf. Ett vanligt argument för varför man ska handla i butik brukar vara för att man får mer service och att den är värd merkostnaden. Tyvärr stämmer inte detta så väl i många fall. De senaste gångerna jag har besökt huvudstadens skidbutiker har servicen jag fått varit direkt vilseledande på mer än ett sätt. Då uppstår ju frågan varför jag ska betala ett prispåslag på ibland 50% jämfört med att handla på nätet? Har jag verkligen fått det mervärdet? Jag är inte främmande för att handla saker där jag får bäst service även om jag måste betala lite mer, men då ska prispåslaget hänga ihop med servicekvaliten. Här skulle din certifiering kanske kunna komma in men jag har svårt att tro att de flesta butiker har råd att skicka så många ur personalen med tanke på den låga volym de har på dessa produkter. När det gäller lavinutrustning verkar de här prisdifferenserna uppnå ännu mer absurda nivåer än inom annan utrustning. Jämför en ABS-rygga på Snowsafe för 6000:- (efter att du fått din refund) med en likadan i svenska butiker för drygt 9000:-. Man kan väl något förenklat säga att butikshandeln på dessa produkter kommer att ha det svårt när det gäller kundkretsen som vet att det finns alternativ. Problemet är väl att det är samma personer som skulle känna till certifieringen. Rent krasst, de som känner till att man ska titta efter certifieringen är också de som inte handlar i butik. Det är dock en mycket intressant problematisering som du gör. Kunnandet i många butiker är alldeles för dåligt i förhållande till produkterna de säljer. Och rent ärligt, jag lägger hellre de 3000 jag sparar på att köpa ryggsäcken på nätet på att gå en kurs i Åre. Det bästa av två världar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Authorized Avalanche Euqipment Dealer
Tillbaka
Topp