Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Autospara till 16:9, Sony Vegas
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mr_DV" data-source="post: 434852" data-attributes="member: 84292"><p>Om jag har förstått dig rätt, så är det när du har har flyttat över DV klippen till datorn som du får fel aspect. Och när du lyfter in dom i Vegas visas dom rätt. Om det är så, så är ju allt som det ska om du ska redigera/klippa och sedan rendera till en färdig film. Men om du vill titta på materialet via tex mediaspelaren så blir det 4:3...... right? Prova ställ om kameran till 4:3 innan du flyttar över ett klipp och kolla resultatet.</p><p></p><p>GL</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mr_DV, post: 434852, member: 84292"] Om jag har förstått dig rätt, så är det när du har har flyttat över DV klippen till datorn som du får fel aspect. Och när du lyfter in dom i Vegas visas dom rätt. Om det är så, så är ju allt som det ska om du ska redigera/klippa och sedan rendera till en färdig film. Men om du vill titta på materialet via tex mediaspelaren så blir det 4:3...... right? Prova ställ om kameran till 4:3 innan du flyttar över ett klipp och kolla resultatet. GL [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Autospara till 16:9, Sony Vegas
Tillbaka
Topp