Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Av med bindningar innan vallning?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jee" data-source="post: 108617" data-attributes="member: 38159"><p>Tja</p><p></p><p>Jag har precis vallat brädan för första gången (wow) :D</p><p>Det är mycket bättre att valla brädan själv och lite små roligt med. Förut lämna jag in brädan men den brukade oftast vara "torr" längs stålkanterna. Plus att det blir dyrt i längden.</p><p></p><p>Jag körde på som man brukar göra (tror jag).</p><p></p><p>Två ggr med -30 valla och två ggr med 0/-5 (sicklade och borstade mellan varje gång).</p><p></p><p>Nu till frågan, jag har en forum bräda (dem med ilock) ska man skruva av bindnigarna först?</p><p>Jag gjorde inte det i allafall :|.</p><p></p><p>Man ser "skårorna" på undersidan, visserligen gjorde jag det innan jag vallade men jag tycker att jag ser dem tydligare nu. Jag hade strykjärnet på 160 grader först men jag kände att brädan blev ganska varm på ovansidan och sänkte därför till 130.</p><p></p><p>Jag fick inga bubblor på belaget men man kan urskilja skårorna på undersidan, har jag skadat brädan eller?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jee, post: 108617, member: 38159"] Tja Jag har precis vallat brädan för första gången (wow) :D Det är mycket bättre att valla brädan själv och lite små roligt med. Förut lämna jag in brädan men den brukade oftast vara "torr" längs stålkanterna. Plus att det blir dyrt i längden. Jag körde på som man brukar göra (tror jag). Två ggr med -30 valla och två ggr med 0/-5 (sicklade och borstade mellan varje gång). Nu till frågan, jag har en forum bräda (dem med ilock) ska man skruva av bindnigarna först? Jag gjorde inte det i allafall :|. Man ser "skårorna" på undersidan, visserligen gjorde jag det innan jag vallade men jag tycker att jag ser dem tydligare nu. Jag hade strykjärnet på 160 grader först men jag kände att brädan blev ganska varm på ovansidan och sänkte därför till 130. Jag fick inga bubblor på belaget men man kan urskilja skårorna på undersidan, har jag skadat brädan eller? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Av med bindningar innan vallning?
Tillbaka
Topp