Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Avalung - livräddare under lavinen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 156667" data-attributes="member: 13863"><p>"Meningen är att man skall sätta in munstycken innan man åker i ett utsatt område."</p><p></p><p>Jo, jag blir lite mörkrädd när jag läser något sådant ... om man känner att man för säkerhetsskull ska bita ihop kring munstycket, ska man vända och ta en säkrare linje!</p><p></p><p>Jag är benägen att hålla med centralbyråkraten, säkerhetsutrustningen kan/får aldrig ersätta kunskap/övning. Men iofs. har man kunskapen och vet vilka risker man utsätter sig för är ju extra säkerhetsutrustning inte i vägen. Personligen skulle jag dock välja en ABS-rygga före Avalung, men man kan ju naturligtvis ha båda ...</p><p></p><p>Tar du på dig ryggskydd och hjälm i bilen? Varför inte? Risken att förolyckas är sannolikt enormt mycket större i trafiken än på berget.</p><p></p><p>That´s all folks! / MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 156667, member: 13863"] "Meningen är att man skall sätta in munstycken innan man åker i ett utsatt område." Jo, jag blir lite mörkrädd när jag läser något sådant ... om man känner att man för säkerhetsskull ska bita ihop kring munstycket, ska man vända och ta en säkrare linje! Jag är benägen att hålla med centralbyråkraten, säkerhetsutrustningen kan/får aldrig ersätta kunskap/övning. Men iofs. har man kunskapen och vet vilka risker man utsätter sig för är ju extra säkerhetsutrustning inte i vägen. Personligen skulle jag dock välja en ABS-rygga före Avalung, men man kan ju naturligtvis ha båda ... Tar du på dig ryggskydd och hjälm i bilen? Varför inte? Risken att förolyckas är sannolikt enormt mycket större i trafiken än på berget. That´s all folks! / MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Avalung - livräddare under lavinen?
Tillbaka
Topp