Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Avalung så funkar det!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MikeMike" data-source="post: 266420"><p>Det är väll det so är problemet med att säga att något är bättre en något annt, när man inte kan bevisa det på något sätt.</p><p></p><p>Men några saker vet vi:</p><p></p><p>ABS är ger en 100% överlevnads chans om man inte glömmer hantaget hemma eller om som jag läste att man får en andra lavin över sig.</p><p></p><p>Avalung har än så länge för få raporter för att man ska kunna ge någon statisktisk säkerställd resultat, men så mycke som jag vet och har sökt på nätet har ingen dött i en lavin som har haft Avalung på sig när dom har fasnat i en lavin.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MikeMike, post: 266420"] Det är väll det so är problemet med att säga att något är bättre en något annt, när man inte kan bevisa det på något sätt. Men några saker vet vi: ABS är ger en 100% överlevnads chans om man inte glömmer hantaget hemma eller om som jag läste att man får en andra lavin över sig. Avalung har än så länge för få raporter för att man ska kunna ge någon statisktisk säkerställd resultat, men så mycke som jag vet och har sökt på nätet har ingen dött i en lavin som har haft Avalung på sig när dom har fasnat i en lavin. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Avalung så funkar det!
Tillbaka
Topp