Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Toppturer
Avalung vs Airbag?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Glisseur" data-source="post: 211070" data-attributes="member: 13861"><p>Word, Putte! Ärligt talat tycker jag att alla dessa Avalungs, ABS, Avabaloons, Avaballs och Avawhatevers mest är en samling stora skämt. </p><p></p><p>Avalung går bort, vem fan vill åka runt med ett munstycke i munnen? Visst, om man är inne på att det är coolt och kul att åka med snorkel kan det kanske vara ett alternativ.</p><p></p><p>Och ABS? Tillåt mig att skratta. Hur fasen ska man kunna åka ordentligt med en ryggsäck på 15l som väger 4 kg? Sen om man vill ut och tura med en större säck så blir vikten helt galen. Bara rep och firningsutrsutning utöver det vanliga offpistkitet väger en hel del extra. Lägg till en ABS på det...</p><p></p><p>Ärligt talat, kör med din vanliga rygga och lägg dom extra pengarna på att gå en lavinkurs istället. Sunt förnuft och kunskap slår korkade tekniska "innovationer" varje dag.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Glisseur, post: 211070, member: 13861"] Word, Putte! Ärligt talat tycker jag att alla dessa Avalungs, ABS, Avabaloons, Avaballs och Avawhatevers mest är en samling stora skämt. Avalung går bort, vem fan vill åka runt med ett munstycke i munnen? Visst, om man är inne på att det är coolt och kul att åka med snorkel kan det kanske vara ett alternativ. Och ABS? Tillåt mig att skratta. Hur fasen ska man kunna åka ordentligt med en ryggsäck på 15l som väger 4 kg? Sen om man vill ut och tura med en större säck så blir vikten helt galen. Bara rep och firningsutrsutning utöver det vanliga offpistkitet väger en hel del extra. Lägg till en ABS på det... Ärligt talat, kör med din vanliga rygga och lägg dom extra pengarna på att gå en lavinkurs istället. Sunt förnuft och kunskap slår korkade tekniska "innovationer" varje dag. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Toppturer
Avalung vs Airbag?
Tillbaka
Topp