Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Toppturer
Avalung vs Airbag?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Rydellen" data-source="post: 211125" data-attributes="member: 59533"><p>FF </p><p>Nej jag har ingen men funderar allvarligt på att skaffa en. Ok det är sjukt högt pris för någonting som antagligen kostar 100spänn att tillverka. Men utöver allt "förebyggande" tänk kan faktiskt vem som helst hamna i en lavin och då tycker iaf jag lawinenball verkar vara en mycket smart grej! Självklart ska denna inte användas utan tranciever, spade och sond men det tror jag de flesta förstår att det är standard. </p><p></p><p>Så länge man inte åker helt själv tycker jag iaf i teorin att det vore lika bra att köra med bollen som absväskan. </p><p></p><p>Avalungen är jag lite mer skeptisk till. Teoretiskt verkar den va kanon men jag vet inte ja om det är så realistiskt att få kvar munstycket i munnen efter att du voltat och slagit dig överallt.</p><p></p><p>Ingen som vet någon svensk som kör med den röda lilla bollen? :D Vore kul att få snacka med någon som testat. Jag är rädd att den blir väldigt opraktisk pga att den sitter separat utanpå ryggan. Ska du ta av dig ryggan i sittliften är det problem mm. I-landsproblem visserligen, men du vill faktiskt att den ska vara så smidig att du inte behöver tänka på att den är ivägen hela tiden.</p><p></p><p>Emil</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Rydellen, post: 211125, member: 59533"] FF Nej jag har ingen men funderar allvarligt på att skaffa en. Ok det är sjukt högt pris för någonting som antagligen kostar 100spänn att tillverka. Men utöver allt "förebyggande" tänk kan faktiskt vem som helst hamna i en lavin och då tycker iaf jag lawinenball verkar vara en mycket smart grej! Självklart ska denna inte användas utan tranciever, spade och sond men det tror jag de flesta förstår att det är standard. Så länge man inte åker helt själv tycker jag iaf i teorin att det vore lika bra att köra med bollen som absväskan. Avalungen är jag lite mer skeptisk till. Teoretiskt verkar den va kanon men jag vet inte ja om det är så realistiskt att få kvar munstycket i munnen efter att du voltat och slagit dig överallt. Ingen som vet någon svensk som kör med den röda lilla bollen? :D Vore kul att få snacka med någon som testat. Jag är rädd att den blir väldigt opraktisk pga att den sitter separat utanpå ryggan. Ska du ta av dig ryggan i sittliften är det problem mm. I-landsproblem visserligen, men du vill faktiskt att den ska vara så smidig att du inte behöver tänka på att den är ivägen hela tiden. Emil [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Toppturer
Avalung vs Airbag?
Tillbaka
Topp