Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Toppturer
Avalung vs Airbag?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Tobias-Frost" data-source="post: 225766" data-attributes="member: 38454"><p>Läste nyligen en interjuv med en av de produktionsansvariga på MSP, skaparna av Hitlist och Push bla. De använde enbart Avalung på sina åkare under filmningarna, de tyckte att ABS var för oprövat och för tungt och klumpigt...</p><p></p><p>Oavsett vad man kan dra för slutsats om ABSav deras åsikter, så verkar det iaf för mig att det var en rätt rejäl puff för Avalung. Själv har jag klämt på Avalungryggan och tänkte nog inhandla den inför vinterns åkning. Visst, sändare-sond-o-spade + en massa öva och försiktig inställning till snön och bergen är ju den bästa lösningen. Men allt detta till trots så kan man ju faktaiskt bara ha otur en vacker dag, och då kommer man vara glad över sin Avarygga, det kan jag lova...</p><p></p><p>Som tex den amerikan som jag läste om i vintras, han hade lyckats vurpa i en skogsfåra och bara hamnat på rygg och fått sluffet över sig. Men eftersom snön var så djup och mjuk så kom han inte upp utan höll på att kvävas under den lösa snön. Några som bara åkte förbi av en slump räddade den enormt panikslagna killen. Det är oxå ett tillfälle när man skulle kunna gilla sin Avalung...</p><p></p><p>Sist men inte minst tyckte jag dels att ryggan jag klämde på kändes både bra och funktionell, och dessutom kostade den ca 1800kr, vilket känns som ett rätt intressant när en en enkel Avalung kostar ca 1000-1200pris och en bra rygga en del oxå...</p><p></p><p>Mina 5öre...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Tobias-Frost, post: 225766, member: 38454"] Läste nyligen en interjuv med en av de produktionsansvariga på MSP, skaparna av Hitlist och Push bla. De använde enbart Avalung på sina åkare under filmningarna, de tyckte att ABS var för oprövat och för tungt och klumpigt... Oavsett vad man kan dra för slutsats om ABSav deras åsikter, så verkar det iaf för mig att det var en rätt rejäl puff för Avalung. Själv har jag klämt på Avalungryggan och tänkte nog inhandla den inför vinterns åkning. Visst, sändare-sond-o-spade + en massa öva och försiktig inställning till snön och bergen är ju den bästa lösningen. Men allt detta till trots så kan man ju faktaiskt bara ha otur en vacker dag, och då kommer man vara glad över sin Avarygga, det kan jag lova... Som tex den amerikan som jag läste om i vintras, han hade lyckats vurpa i en skogsfåra och bara hamnat på rygg och fått sluffet över sig. Men eftersom snön var så djup och mjuk så kom han inte upp utan höll på att kvävas under den lösa snön. Några som bara åkte förbi av en slump räddade den enormt panikslagna killen. Det är oxå ett tillfälle när man skulle kunna gilla sin Avalung... Sist men inte minst tyckte jag dels att ryggan jag klämde på kändes både bra och funktionell, och dessutom kostade den ca 1800kr, vilket känns som ett rätt intressant när en en enkel Avalung kostar ca 1000-1200pris och en bra rygga en del oxå... Mina 5öre... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Toppturer
Avalung vs Airbag?
Tillbaka
Topp