Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
OT-forumet
Avbokad resa
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 864125" data-attributes="member: 13863"><p>Du skriver "Det är ju inget de är speciellt intresserade av att syssla med ...". Inte helt klar vad du syftar på men jag antar att du menar sälja resor i allmänhet och resor på grund av återbud i synnerhet. Sedan skriver du " ... tror du hela säljkontoret har släppt allt de har för händer nu ..." . Jag antar att detta är kopplat till "speciellt intresserade", dvs. när de är speciellt intresserade släpper alla på säljkontoret vad de håller på med för tillfället och sätter in en helsidesannons i DN! Korrekt uppfattat?</p><p></p><p>Du skriver vidare att hans plats genererar "... en tusenlapp extra på företagets resultat ...". Om det rör sig om en tusenlapp extra vet jag inte men en kvalificerad gissning är att det rör sig om betydligt mer eftersom det kan vara så att de har kostnad för flygstol, transfer och logi oavsett om den nyttjas eller inte, marginalen borde då bli betydligt större ...</p><p></p><p>Så sammanfattningsvis. Nej jag tror inte att Lion Alpins hela säljkontor släpper vad de har för händerna och sätter in helsidesannonser i DN för varje återbud de får. Däremot är jag övertygad om att det är mycket intressant för dem att sälja samma resa två gånger eftersom det ger dem en riktigt bra vinst och att de är snabba som tusan att lägga ut tomma "platser" för försäljning.</p><p></p><p>That´s all kids!</p><p>MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 864125, member: 13863"] Du skriver "Det är ju inget de är speciellt intresserade av att syssla med ...". Inte helt klar vad du syftar på men jag antar att du menar sälja resor i allmänhet och resor på grund av återbud i synnerhet. Sedan skriver du " ... tror du hela säljkontoret har släppt allt de har för händer nu ..." . Jag antar att detta är kopplat till "speciellt intresserade", dvs. när de är speciellt intresserade släpper alla på säljkontoret vad de håller på med för tillfället och sätter in en helsidesannons i DN! Korrekt uppfattat? Du skriver vidare att hans plats genererar "... en tusenlapp extra på företagets resultat ...". Om det rör sig om en tusenlapp extra vet jag inte men en kvalificerad gissning är att det rör sig om betydligt mer eftersom det kan vara så att de har kostnad för flygstol, transfer och logi oavsett om den nyttjas eller inte, marginalen borde då bli betydligt större ... Så sammanfattningsvis. Nej jag tror inte att Lion Alpins hela säljkontor släpper vad de har för händerna och sätter in helsidesannonser i DN för varje återbud de får. Däremot är jag övertygad om att det är mycket intressant för dem att sälja samma resa två gånger eftersom det ger dem en riktigt bra vinst och att de är snabba som tusan att lägga ut tomma "platser" för försäljning. That´s all kids! MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
OT-forumet
Avbokad resa
Tillbaka
Topp