Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Avdankad gör comeback. Boendetips?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MKOL" data-source="post: 1270446" data-attributes="member: 164657"><p>Nu inskränker sig mina alpäventyr till Cervinia (och Valtournenche) och Serre Chevalier men jag tycker att Valtournenche är en kalasmysig sömnig liten by. Inte direkt liftnära men beroende på var i byn man bor är det ca. 15 minuters promenad till listen som tar dig vidare till Cervinias system. Och du har även närheten till Zermatt. Bussarna till liften går för övrigt rel. ofta.</p><p></p><p>Hur det är med lgh. eller annat lämpligt boende ska jag låta vara osagt men när jag var där 2018 och 2019 fick jag intrycket att byn var på g igen efter en tid på dekis men att det fanns ganska gott om boenden. Kan ju gå att hitta lgh. på AirBnb el. motsvarande också. Ett gäng bra och prisvärda restauranger och två mindre livsmedelsaffärer finns i byn. Ytterligare några barer, ett par sportaffärer, ett apotek, en simhall finns också. Kort & gott det mesta som behövs.</p><p></p><p>Specifika tips är Stella Alpina för rustik, grymt god & prisvärd mat från regionen. La Maison Du Coc Rouge för galet bra bra käk med lite mer ambition och influenser utifrån. Och så Biblos för härlig stämning, riktigt bra pizza och sagolika "hemlagade" desserter. Nu är dessa erfarenheter förvisso ett par år gamla men i princip alla verksamheter är ju familjeföretag så ......</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MKOL, post: 1270446, member: 164657"] Nu inskränker sig mina alpäventyr till Cervinia (och Valtournenche) och Serre Chevalier men jag tycker att Valtournenche är en kalasmysig sömnig liten by. Inte direkt liftnära men beroende på var i byn man bor är det ca. 15 minuters promenad till listen som tar dig vidare till Cervinias system. Och du har även närheten till Zermatt. Bussarna till liften går för övrigt rel. ofta. Hur det är med lgh. eller annat lämpligt boende ska jag låta vara osagt men när jag var där 2018 och 2019 fick jag intrycket att byn var på g igen efter en tid på dekis men att det fanns ganska gott om boenden. Kan ju gå att hitta lgh. på AirBnb el. motsvarande också. Ett gäng bra och prisvärda restauranger och två mindre livsmedelsaffärer finns i byn. Ytterligare några barer, ett par sportaffärer, ett apotek, en simhall finns också. Kort & gott det mesta som behövs. Specifika tips är Stella Alpina för rustik, grymt god & prisvärd mat från regionen. La Maison Du Coc Rouge för galet bra bra käk med lite mer ambition och influenser utifrån. Och så Biblos för härlig stämning, riktigt bra pizza och sagolika "hemlagade" desserter. Nu är dessa erfarenheter förvisso ett par år gamla men i princip alla verksamheter är ju familjeföretag så ...... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Avdankad gör comeback. Boendetips?
Tillbaka
Topp