Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Avoriaz i vinter!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Turbidblue" data-source="post: 579655" data-attributes="member: 75368"><p>För att jobba som skidlärare i Frankrike måste man ha fransk skidlärarexamen vilket innebär att man också måste klara "Speedtest" i bana har jag för mig, på skidor, även om man ska jobba med snowboard...och jag är ljusår ifrån det just nu <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f609.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=";)" title="Wink ;)" data-smilie="2"data-shortname=";)" />. Tänker satsa på ett Chalet-jobb eller nåt, eller i vart fall något som innebär en del tid över för skidåkning. </p><p></p><p>Jag pratar rätt hyfsad franska men jobbade på ett engelsk företag, var en ungefär 3 personer som kunde franska, de resterande tjugotalet kunde på sin höjd säga bonjour, så chanserna är nog rätt goda om man pratar bra engelska. Många företag är dock engelska i grunden,´alltså skrivna i england, och då behöver du ett sk National security number samt engelskt bankkonto, vilket du måste bo i England en viss tid för att kunna få ut, så det kan vara lite trixigare...men alla företag har inte så, vad jag har förstått det som. Ska man bara städa ett par dagar i veckan så kan man nog lösa det på något sätt, vet jag att många gjorde i Cham i alla fall...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Turbidblue, post: 579655, member: 75368"] För att jobba som skidlärare i Frankrike måste man ha fransk skidlärarexamen vilket innebär att man också måste klara "Speedtest" i bana har jag för mig, på skidor, även om man ska jobba med snowboard...och jag är ljusår ifrån det just nu ;). Tänker satsa på ett Chalet-jobb eller nåt, eller i vart fall något som innebär en del tid över för skidåkning. Jag pratar rätt hyfsad franska men jobbade på ett engelsk företag, var en ungefär 3 personer som kunde franska, de resterande tjugotalet kunde på sin höjd säga bonjour, så chanserna är nog rätt goda om man pratar bra engelska. Många företag är dock engelska i grunden,´alltså skrivna i england, och då behöver du ett sk National security number samt engelskt bankkonto, vilket du måste bo i England en viss tid för att kunna få ut, så det kan vara lite trixigare...men alla företag har inte så, vad jag har förstått det som. Ska man bara städa ett par dagar i veckan så kan man nog lösa det på något sätt, vet jag att många gjorde i Cham i alla fall... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Avoriaz i vinter!
Tillbaka
Topp