avoriaz??

avoriaz??
Yepp!

Avoriaz ingår som du säkert vet i det enorma skidområdet Portes du Solei. Bergen är inte lika radikala och publiken betydligt mindre hippa än i grannorterna Verbier och Chamonix, men ska du bara vara där en säsong (eller en vecka) finns det definitivt åkning så du slipper få tråkigt.

Tar du dig över kammen till Schweiz och Champery hittar du lättillgänglig offpist där det bitvis lutar nog för att även den mest garvade brantåkaren ska få sin kick.

Föredrar du att hålla dig i pisten behöver du knappast bli uttråkad, området är enormt och mycket omväxlande. En trevlig kombination av mörksvart och ljusgrönt och allt där emellan.

Avoriaz och Portes Du Solei bör ingå i varje brantåkares samling på samma självklara sätt som Chamonix, Verbier, St.Anton, Alagna och Romme Alpin.

;-) / MM

avoriaz??
jag var där i vintras, grymt mycket snö var det och massa orörd offpist. hur fint som helst!

ett minus är att byn är uppbyggd i ett svep endast i turistsyfte. omysigt som sjutton.

avoriaz??
Jag bodde i Champery som är extremt litet och inte heller så mysigt. När man gled förbi Avoriaz trodde man inte det va sant, såg jääkligt mycket 70-tal ut!! Som föregånde inlägg så håller jag med, det finns enormt mycket åkning i området.

avoriaz??
Avoriaz er en typisk charter by der folk stort sett tenker på hvor og når de skal ta første pilsen i bakken. Du får med andre ord det meste av offpisten for deg selv. Hvis du orker å traske litt er det veldig mye bra offpiste i området. Portes du soleil systemet har også flust med pister så hvios du liker pist cruising er det masse å velge i.
Minuset med setdet er at det er ganske usikkert med tanke på snø siden det ikke ligger særlig høyt.

God tur!

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp