Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Avoriaz
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Peter_K" data-source="post: 144454" data-attributes="member: 26232"><p>Åka Skidor har nån sorts offpist-guide här <a href="http://www.akaskidor.se/IziPage/LayoutSkidresenyheter.asp?LID=1&STMID=13&STSID=131&PageID=205" target="_blank">http://www.akaskidor.se/IziPage/LayoutSkidresenyheter.asp?LID=1&STMID=13&STSID=131&PageID=205</a></p><p></p><p>Jag kollade på den som hastigast men lyckades inte fatta nån av beskrivningarna men ni är kanske smartare än mig. Det som gör mig lite orolig är beskrivningarna av åk 2 och åk 5. På sluttningen mot Les Lindarets i åk 2 finns det betydligt fler höga klippor än de som är skiers right. Bestämmer ni er för att ta denna gäller det att reka mycket från stolliften när ni åker upp. Åk 5 fattar jag inte alls, "baksidan på Chavanette" borde bli ner i dalen med Col du Fornet (mot Avoriaz) men dit kommer man automatiskt med nån av stolliftarna där (Choucas eller den nybyggda Fornet-stolliften t.ex.)</p><p></p><p>Edit: Stavning.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Peter_K, post: 144454, member: 26232"] Åka Skidor har nån sorts offpist-guide här [URL]http://www.akaskidor.se/IziPage/LayoutSkidresenyheter.asp?LID=1&STMID=13&STSID=131&PageID=205[/URL] Jag kollade på den som hastigast men lyckades inte fatta nån av beskrivningarna men ni är kanske smartare än mig. Det som gör mig lite orolig är beskrivningarna av åk 2 och åk 5. På sluttningen mot Les Lindarets i åk 2 finns det betydligt fler höga klippor än de som är skiers right. Bestämmer ni er för att ta denna gäller det att reka mycket från stolliften när ni åker upp. Åk 5 fattar jag inte alls, "baksidan på Chavanette" borde bli ner i dalen med Col du Fornet (mot Avoriaz) men dit kommer man automatiskt med nån av stolliftarna där (Choucas eller den nybyggda Fornet-stolliften t.ex.) Edit: Stavning. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Avoriaz
Tillbaka
Topp