Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Avsaknaden av en topplift i kittelfjäll
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Wippeh" data-source="post: 945965" data-attributes="member: 41385"><p>Blev lite fundersam över detta. Jag har aldrig varit där men funderar lite på att ta mig en weekend å testa hålan och blev inte riktigt klok på att de inte fanns nån lift upp i toppen och jag hade inte direkt tänkt gå.</p><p></p><p>Här är dom +- jag kom på efter ungefär 1 minuts hårt tänkande!</p><p></p><p>Pro lift:</p><p>högre fallhöjd,</p><p>alpin terräng</p><p>mer åkare</p><p>gladare åkare</p><p>högre inkomst</p><p></p><p>No lift: </p><p>högre lavinfara</p><p>byggkostnad</p><p>driftkostnad</p><p></p><p>Någon som vet varför den inte redan är byggd. Min ytterst simpla kalkyl på +- skriker ju bara bygg på den. Kanske dom kan smälla upp en lift åt andra hållet över bergskammen också. pista behöver dom ju inte göra heller</p><p></p><p>Som en fotnot kan jag väl poängtera att jag redan vet att det finns trådar där detta ämne tas upp, men avsaknaden av information i trådarna om anledningen till att liften inte redan är byggd utan mest skitsnack gör att jag lägger upp en ny tråd. Skulle inte kittel kunna leverera sjukt mycket bättre åkning med en topplift?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Wippeh, post: 945965, member: 41385"] Blev lite fundersam över detta. Jag har aldrig varit där men funderar lite på att ta mig en weekend å testa hålan och blev inte riktigt klok på att de inte fanns nån lift upp i toppen och jag hade inte direkt tänkt gå. Här är dom +- jag kom på efter ungefär 1 minuts hårt tänkande! Pro lift: högre fallhöjd, alpin terräng mer åkare gladare åkare högre inkomst No lift: högre lavinfara byggkostnad driftkostnad Någon som vet varför den inte redan är byggd. Min ytterst simpla kalkyl på +- skriker ju bara bygg på den. Kanske dom kan smälla upp en lift åt andra hållet över bergskammen också. pista behöver dom ju inte göra heller Som en fotnot kan jag väl poängtera att jag redan vet att det finns trådar där detta ämne tas upp, men avsaknaden av information i trådarna om anledningen till att liften inte redan är byggd utan mest skitsnack gör att jag lägger upp en ny tråd. Skulle inte kittel kunna leverera sjukt mycket bättre åkning med en topplift? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Avsaknaden av en topplift i kittelfjäll
Tillbaka
Topp