Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Axel ur led!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Magnus76" data-source="post: 30862" data-attributes="member: 14035"><p>Har själv opererat min axel för just axelluxation (att den hoppar ur led på svenska). Problemet är, som Freeheel skriver, att ju fler gånger den hoppar ur led, desto lättare sker det. Jag gick ett halvår hos sjukgymnast, byggde upp musklerna kring leden i hopp om att de skulle stabilisera skadan men det misslyckades. Även om du inte ramlar så är det stor påfrestning vid hopp då du ofta sträcker ut armen vid olika grabs, etc. Du undrar om du kan åka nu direkt. Självklart kan du det om du a) ser till att köra som en kärring och b) inte ramlar. Jag skulle inte ta risken att sabba axelleden, om du kan slippa en operation är det bra. En operation ger dig sämre rörelseförmåga och lång rehab.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Magnus76, post: 30862, member: 14035"] Har själv opererat min axel för just axelluxation (att den hoppar ur led på svenska). Problemet är, som Freeheel skriver, att ju fler gånger den hoppar ur led, desto lättare sker det. Jag gick ett halvår hos sjukgymnast, byggde upp musklerna kring leden i hopp om att de skulle stabilisera skadan men det misslyckades. Även om du inte ramlar så är det stor påfrestning vid hopp då du ofta sträcker ut armen vid olika grabs, etc. Du undrar om du kan åka nu direkt. Självklart kan du det om du a) ser till att köra som en kärring och b) inte ramlar. Jag skulle inte ta risken att sabba axelleden, om du kan slippa en operation är det bra. En operation ger dig sämre rörelseförmåga och lång rehab. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Axel ur led!
Tillbaka
Topp