Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Axel ur led!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Boggelito" data-source="post: 30863" data-attributes="member: 14102"><p>Var i val disere den gångna säsongen och lyckades där klanta mig rejält i backen och få axeln att hoppa till. Den gången gick det dock att "rulla" tillbaka den igen. Gick ändå till läkaren (mr delobello, snygg hustru som sköterska!) som röntgade mig, hittade en liten spricka men sa att jag kunde åka nästa dag igen men att jag kanske skulle skippa hoppandet ett par dagar. Efter två veckor lyckas jag dock klanta till det igen och denna gången gick det inte att få tillbaka den av egen kraft. Detta skedde en bra bit från backarna och då det efter ett tag gjorde så ont att jag inte kunde komma ut i pisten fick polarna kalla på liftwaffegubbarna som efter många om och men kallade på helikopter som körde mig till sjukan i tignes. Där lyckades till slut två doktorer dra den rätt igen, gjorde ont som en gnu. Efter det fick jag 30 dagars åkförbud, något jag höll! resten av säsongen pallade axeln med men jag blev nog en aning fegare, lärde mig ramla rätt. Men vila kombinerad med lite övningar är aldrig fel, håller på att flänga på gymmet som en tok nu för att få tillbaka lite muskler i axeln, något sjukgymnasten sa skulle kunna återställa axeln till "i stort sett" ursprungligt skick. Lycka till.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Boggelito, post: 30863, member: 14102"] Var i val disere den gångna säsongen och lyckades där klanta mig rejält i backen och få axeln att hoppa till. Den gången gick det dock att "rulla" tillbaka den igen. Gick ändå till läkaren (mr delobello, snygg hustru som sköterska!) som röntgade mig, hittade en liten spricka men sa att jag kunde åka nästa dag igen men att jag kanske skulle skippa hoppandet ett par dagar. Efter två veckor lyckas jag dock klanta till det igen och denna gången gick det inte att få tillbaka den av egen kraft. Detta skedde en bra bit från backarna och då det efter ett tag gjorde så ont att jag inte kunde komma ut i pisten fick polarna kalla på liftwaffegubbarna som efter många om och men kallade på helikopter som körde mig till sjukan i tignes. Där lyckades till slut två doktorer dra den rätt igen, gjorde ont som en gnu. Efter det fick jag 30 dagars åkförbud, något jag höll! resten av säsongen pallade axeln med men jag blev nog en aning fegare, lärde mig ramla rätt. Men vila kombinerad med lite övningar är aldrig fel, håller på att flänga på gymmet som en tok nu för att få tillbaka lite muskler i axeln, något sjukgymnasten sa skulle kunna återställa axeln till "i stort sett" ursprungligt skick. Lycka till. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Axel ur led!
Tillbaka
Topp