Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Axelvinkel
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 481864" data-attributes="member: 83225"><p>Haha, ja du var väl med och diskuterade carvingteknik i en galet lång tråd här? Har läst igenom den ett antal ggr själv ska erkännas. Men just den här grejen har jag aldrig riktigt lyckats fatta. Så i carvingåkning, både i pist och i puder, ska man alltså "följa skidorna" med axlarna? Och vid gammal klassisk "hoppsväng" i puder ska man alltså inte ha medvridning alls? Framförallt tycker jag att det här med medvridningen blivit tydligast när man tittar på armarna. Även om man kollar Zackrisson (som jag tycker åker sjukt snyggt) så ser det ju ut ungefär som att de idag "ramar" in svängen med dal-armen. Ungefär som för att i god tid ha den beredd för stavisättningen. Var skönt att få det klarlagt dock eftersom jag har Rönnbäcks gamla citat från en åka skidor där han påstår att medvridning är ungefär klippt livsfarligt även i offpist...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 481864, member: 83225"] Haha, ja du var väl med och diskuterade carvingteknik i en galet lång tråd här? Har läst igenom den ett antal ggr själv ska erkännas. Men just den här grejen har jag aldrig riktigt lyckats fatta. Så i carvingåkning, både i pist och i puder, ska man alltså "följa skidorna" med axlarna? Och vid gammal klassisk "hoppsväng" i puder ska man alltså inte ha medvridning alls? Framförallt tycker jag att det här med medvridningen blivit tydligast när man tittar på armarna. Även om man kollar Zackrisson (som jag tycker åker sjukt snyggt) så ser det ju ut ungefär som att de idag "ramar" in svängen med dal-armen. Ungefär som för att i god tid ha den beredd för stavisättningen. Var skönt att få det klarlagt dock eftersom jag har Rönnbäcks gamla citat från en åka skidor där han påstår att medvridning är ungefär klippt livsfarligt även i offpist... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Axelvinkel
Tillbaka
Topp