Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
B83, Prophet 90 eller Crusade.. beslutsångest!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Widellmartin" data-source="post: 495869" data-attributes="member: 88989"><p>tjenare .</p><p></p><p>Jag har inte testat de andra skidorna , men kan säga vad jag tycker om Scott Crusade.</p><p>Jag köpte dem för en vecka sen , åkte hela förra helgen med dem och jag bara säga att det var det bästa skidköpet jag gjort någonsin. (blev inpsirerad av dem på skidtesthelgen)</p><p></p><p> De är hur bra som helst i pisten och garanterat lika bra i offpisten (kanske bättre). Jag har 169:an och jag väger cirka 60 kg , och de här skidorna bär mig svin bra i puder , hur roliga som helst med den korta svängradien , (mina är 14m). De är grymt trevliga i pisten, oavsett underlag. Om man inte pressar skidorna så mycket så får man en längre svängradie och en lite mer storsalom liknande sväng och skidorna bettar på underlaget fortfarande.</p><p>Trycker man rejält i svängen så blir det fan nästan en "racecarving skida" , helt sjuka i svängarna . </p><p></p><p>Och de behöver inte bli så dyra , köpte mina från skistore för 5500 kr , köpte salomons värsta hyrbindning som de har för 1000 kr , så jag fick mina crusade för samma pris som du nämner.Det går iaf att komma undan relativt billigt...</p><p>Och ja , mina skidor kommer inte klara alperna (de stora bergen)med den svängradien , men funkar för mig då jag ligger och bränner mycket i svenska förhållanden. Har andra skidor annars.</p><p>Min åsikt är att de dessa skidor är NUMBER ONE. :D</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Widellmartin, post: 495869, member: 88989"] tjenare . Jag har inte testat de andra skidorna , men kan säga vad jag tycker om Scott Crusade. Jag köpte dem för en vecka sen , åkte hela förra helgen med dem och jag bara säga att det var det bästa skidköpet jag gjort någonsin. (blev inpsirerad av dem på skidtesthelgen) De är hur bra som helst i pisten och garanterat lika bra i offpisten (kanske bättre). Jag har 169:an och jag väger cirka 60 kg , och de här skidorna bär mig svin bra i puder , hur roliga som helst med den korta svängradien , (mina är 14m). De är grymt trevliga i pisten, oavsett underlag. Om man inte pressar skidorna så mycket så får man en längre svängradie och en lite mer storsalom liknande sväng och skidorna bettar på underlaget fortfarande. Trycker man rejält i svängen så blir det fan nästan en "racecarving skida" , helt sjuka i svängarna . Och de behöver inte bli så dyra , köpte mina från skistore för 5500 kr , köpte salomons värsta hyrbindning som de har för 1000 kr , så jag fick mina crusade för samma pris som du nämner.Det går iaf att komma undan relativt billigt... Och ja , mina skidor kommer inte klara alperna (de stora bergen)med den svängradien , men funkar för mig då jag ligger och bränner mycket i svenska förhållanden. Har andra skidor annars. Min åsikt är att de dessa skidor är NUMBER ONE. :D [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
B83, Prophet 90 eller Crusade.. beslutsångest!
Tillbaka
Topp