Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Back Country skidor för en säsong i Verbier?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Sonite" data-source="post: 575816" data-attributes="member: 87020"><p>Jag förstår absolut vad du menar och de är just dom sakerna jag ville väga in, men jag har aldrig upplevt nu att mina 186cm skidor utan twin och rocker är för korta. Snarare lite långa ibland när skogen blir tät.. vill att skidorna ska kännas hyfsat smidiga och roliga och de tror ja dem kommer göras iom rockern.</p><p></p><p>Vad blir egentligen fördelarna med 194cm istället för 186? Fartstabilitet är ju en anledning men jag tror inte dem få extra centimeterna gör någon större skillnad och 186cm är ju rätt långt det med! och nu ska det tilläggas att det är en säsong i skandinavien och inte kanada eller alperna som planeras. Mer flyt är såklart kul men ärligt talat är dem där halvmeters-nysnö dagarna rätt lätträknade..tyvärr..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Sonite, post: 575816, member: 87020"] Jag förstår absolut vad du menar och de är just dom sakerna jag ville väga in, men jag har aldrig upplevt nu att mina 186cm skidor utan twin och rocker är för korta. Snarare lite långa ibland när skogen blir tät.. vill att skidorna ska kännas hyfsat smidiga och roliga och de tror ja dem kommer göras iom rockern. Vad blir egentligen fördelarna med 194cm istället för 186? Fartstabilitet är ju en anledning men jag tror inte dem få extra centimeterna gör någon större skillnad och 186cm är ju rätt långt det med! och nu ska det tilläggas att det är en säsong i skandinavien och inte kanada eller alperna som planeras. Mer flyt är såklart kul men ärligt talat är dem där halvmeters-nysnö dagarna rätt lätträknade..tyvärr.. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Back Country skidor för en säsong i Verbier?
Tillbaka
Topp