Backflip?

TheLife

Ny medlem
Backflip?
Hej, är en kille på 11 år och jag skulle gärna vilja lära mig backflip i år. Problem - jag har aldrig gjort det förut inte på trampolin eller någonstans... Och nu då det är vinter kan man ju inte ha trampolinen framme. Så nu undrar jag, om jag aldrig har gjort det förut, hur ska jag börja? För jag antar att det inte är som en 360 att man bara hoppar 1a gången i big jump typ? Tacksam för svar! :)

Backflip?
TheLife sa:
Hej, är en kille på 11 år och jag skulle gärna vilja lära mig backflip i år. Problem - jag har aldrig gjort det förut inte på trampolin eller någonstans... Och nu då det är vinter kan man ju inte ha trampolinen framme. Så nu undrar jag, om jag aldrig har gjort det förut, hur ska jag börja? För jag antar att det inte är som en 360 att man bara hoppar 1a gången i big jump typ? Tacksam för svar! :)
Prova i en inomhus hall någonstans beroende på vars du bor.
Ett tips: Bygg ett hopp så att du landar i puder.
För att bygga en bra kicker så skär du ut kvadrater av snö och lassa på tills det liknar en kicker.
Sen bygger du igen alla "Trappsteg" med snö. Sen provar du backflip!
Kötta på man!
Nästa gång: Använd Sökfunktionen så slipper vi onödiga trådar!

Backflip?
bygg en kicker typ 1 meter hög, lagom brant. viktigt är att du poppar mycket (lämnar kicken med sträckta ben), starta inte rotationen för tidigt då finns det risk att slå i huvet i kicken. luta/kasta dig bakåt och leta med blicken efter landningen, du kommer se landningen välldigt tidigt efter att du lämnat kicken, är det ett litet hopp kan du behöva dra in knäna för att komma runt. jag lärde mig backflip utan att ha gjort det på studsmatta och det gick bra.

Tillbaka
Topp