Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Backvett och etikett!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="freeride_nu" data-source="post: 5424" data-attributes="member: 10565"><p>Givetvis skall man ha koll framför sig och se till att man håller avstånd till de framför om man åker fortare än de andra i backen! Men åker man fortare än de andra så kommer man ibland nära de långsamtåkande då man skall om. </p><p></p><p>Om det är någon som trillar framför dig och du måste göra en oplanerat tvär sväng för att inte ge den liggande personen en mittbena, kammad med stålkanterna, så kan det vara rätt klokt att ha koll i ögonvrån uppåt backen och inte stirra blint nedåt i pisten. Är det mycket folk i backen så finns det inte så väldigt mycket plats att försvinna på.</p><p></p><p>En annan favorit är ju de som stannar och vilar bakom krönen...gärna i klungor...mitt i pisten...</p><p></p><p>Bara för att det står i SLAO att den som kommer uppifrån skall ha koll befriar det inte den som åker långsammare från all koll. </p><p></p><p>Jag hör själv till de varken är snabbast eller långsammast i backen (även om jag åker fortare än majoriteten) och precis som i trafiken kan man inte vänta sig att alla andra gör rätt i alla situationer så jag försöker hålla koll både uppåt och nedåt i backarna så att det flyter så smidigt som möjligt. </p><p>På slutet av dagarna då mina ben är fulla av mjölksyra efter många telisåk så ser jag då till att titta uppåt i backen innan jag stannar för att vila, men det kanske är fel? </p><p>Tycker inte det är så jobbigt att slå en blick uppåt över axeln, det bjuder jag mina skidvänner i backarna på.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="freeride_nu, post: 5424, member: 10565"] Givetvis skall man ha koll framför sig och se till att man håller avstånd till de framför om man åker fortare än de andra i backen! Men åker man fortare än de andra så kommer man ibland nära de långsamtåkande då man skall om. Om det är någon som trillar framför dig och du måste göra en oplanerat tvär sväng för att inte ge den liggande personen en mittbena, kammad med stålkanterna, så kan det vara rätt klokt att ha koll i ögonvrån uppåt backen och inte stirra blint nedåt i pisten. Är det mycket folk i backen så finns det inte så väldigt mycket plats att försvinna på. En annan favorit är ju de som stannar och vilar bakom krönen...gärna i klungor...mitt i pisten... Bara för att det står i SLAO att den som kommer uppifrån skall ha koll befriar det inte den som åker långsammare från all koll. Jag hör själv till de varken är snabbast eller långsammast i backen (även om jag åker fortare än majoriteten) och precis som i trafiken kan man inte vänta sig att alla andra gör rätt i alla situationer så jag försöker hålla koll både uppåt och nedåt i backarna så att det flyter så smidigt som möjligt. På slutet av dagarna då mina ben är fulla av mjölksyra efter många telisåk så ser jag då till att titta uppåt i backen innan jag stannar för att vila, men det kanske är fel? Tycker inte det är så jobbigt att slå en blick uppåt över axeln, det bjuder jag mina skidvänner i backarna på. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Backvett och etikett!
Tillbaka
Topp