Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Backvett och etikett!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="freeride_nu" data-source="post: 5429" data-attributes="member: 10565"><p>Hmm, det är rätt tungt v.8 eller v.9 eller när det är som stockholmarna har sitt sportlov, för då är det tusentals personer i alla backar. Kan tipsa alla här att inte hoppa över krön om de vet om att det är tusentals personer där, risken att "råka" köra in i någon är ganska stor : ). Fast då kan man inte ens stå stilla i liftkön innan någon lite äldre dam eller någon snorunge kör över skidor och gör kraftiga repor. </p><p></p><p>Jag vet att även jag har varit nybörjare, men det är ju så jobbigt. Kan ta förra året som exempel. Hade alldeles precis köpt en ny Salomon bräda som jag var ruskigt nöjd med, dagen efter så kom det en dam som var över medelåldern och körde över. Skar in i belaget och själv tyckte jag att det inte alls så fint ut. I alla fall när det var andra dagen man åkte på brädan. Men det är ju inte skadan som är värst alltid. Det värsta är att de försöker skita i vad som har hänt och bara åka därifrån.</p><p></p><p>Nu bryr jag mig inte om skadan på brädan så mycket eftersom jag mest åker skidor. Och om man är jätte rädd om sina saker så blir det genast mycket tråkigare att åka. Vem skulle kunna åka puder om man vore rädd för repor. Inte många, inte i Sverige i alla fall!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="freeride_nu, post: 5429, member: 10565"] Hmm, det är rätt tungt v.8 eller v.9 eller när det är som stockholmarna har sitt sportlov, för då är det tusentals personer i alla backar. Kan tipsa alla här att inte hoppa över krön om de vet om att det är tusentals personer där, risken att "råka" köra in i någon är ganska stor : ). Fast då kan man inte ens stå stilla i liftkön innan någon lite äldre dam eller någon snorunge kör över skidor och gör kraftiga repor. Jag vet att även jag har varit nybörjare, men det är ju så jobbigt. Kan ta förra året som exempel. Hade alldeles precis köpt en ny Salomon bräda som jag var ruskigt nöjd med, dagen efter så kom det en dam som var över medelåldern och körde över. Skar in i belaget och själv tyckte jag att det inte alls så fint ut. I alla fall när det var andra dagen man åkte på brädan. Men det är ju inte skadan som är värst alltid. Det värsta är att de försöker skita i vad som har hänt och bara åka därifrån. Nu bryr jag mig inte om skadan på brädan så mycket eftersom jag mest åker skidor. Och om man är jätte rädd om sina saker så blir det genast mycket tråkigare att åka. Vem skulle kunna åka puder om man vore rädd för repor. Inte många, inte i Sverige i alla fall! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Backvett och etikett!
Tillbaka
Topp