Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Bacon eller inte
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RWD" data-source="post: 1099246" data-attributes="member: 29440"><p>Opinion Charger var riktigt sköna skidor med bra bett på hårt underlag. Gick att pressa hårt. Lite fladdrig fram i hög fart på hårt och lite ojämnt underlag men tycker nog de flesta skidor i den kategorin med lite längre rocker har den tendensen, inget som störde så mycket tyckte jag. Kanske lite förvånande med tanke på att den har gummimembran och två lager med aluminium (men det är väl inte ända ut i tip och tail antar jag.)</p><p>Har inte testat den vanliga Opinion 108, men den kanske skulle kunna vara ett alternativ också.</p><p></p><p>Sen har du ju Rossignols Soul 7 HD som är mycket lättåkt och har lite tightare radie. Lång tiprocker så lite mer fladder på ojämnt underlag men en stor fördel i offpisten. Otroligt lättåkt skida annars och den kan man gå upp i längd på. Körde på den förra året i 188cm (182cm, 83kg). inga som helst problem, kunde nog haft längre om det funnits.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RWD, post: 1099246, member: 29440"] Opinion Charger var riktigt sköna skidor med bra bett på hårt underlag. Gick att pressa hårt. Lite fladdrig fram i hög fart på hårt och lite ojämnt underlag men tycker nog de flesta skidor i den kategorin med lite längre rocker har den tendensen, inget som störde så mycket tyckte jag. Kanske lite förvånande med tanke på att den har gummimembran och två lager med aluminium (men det är väl inte ända ut i tip och tail antar jag.) Har inte testat den vanliga Opinion 108, men den kanske skulle kunna vara ett alternativ också. Sen har du ju Rossignols Soul 7 HD som är mycket lättåkt och har lite tightare radie. Lång tiprocker så lite mer fladder på ojämnt underlag men en stor fördel i offpisten. Otroligt lättåkt skida annars och den kan man gå upp i längd på. Körde på den förra året i 188cm (182cm, 83kg). inga som helst problem, kunde nog haft längre om det funnits. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Bacon eller inte
Tillbaka
Topp