Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Bad Gastein
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bastardquad" data-source="post: 351982" data-attributes="member: 39757"><p>Beror lite på hur länge ni ska vara borta, hur bra skidåkare ni är, hur er reskassa ser ut, osv. Fast det näst sista lär väl knappast vara ett problem för våra välmående grannar i väster, eller? <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":)" title="Smile :)" data-smilie="1"data-shortname=":)" /></p><p></p><p>Själv tycker jag att ett av de större ställena i Österrike (t.ex. Bad Gstein, St. Anton eller liknande) kan vara bra för en kortare resa med en schysst blandning av bra skidåkning, afterski och resonabla priser. Om stadsliv passar herrarna vill jag rekommendera Innsbruck Arena, vilket är lite annorlunda. Man kan bo i Innsbruck men ändå ha tillgång till massor av bra skidåkning 20-60 minuters bilfär bort. Buss/tågmöjligheterna är också bra där.</p><p></p><p>Annars tycker jag väldigt mycket om det område i Schweiz där jag bor (St. Gallen / Graubünden). Här finns det en massa trevligt (som överallt i Alperna, naturligtvis), varav nämnvärda är Davos, Flims-Laax-Falera, Arosa, Lenzerheide, Savognin och St. Moritz. Inga ställen man kan förvänta sig någon jätteafterski (jämfört med vissa Österrikiska orter), men skidåkningen går inte av för hackor. I St. Moritz kan ni dessutom titta på ett helt gäng med rika ryssar i pälsar och rosa tights (inte bara kvinnorna...). Det är inte heller det sämsta. Hälsa Bondevik!</p><p></p><p>MVH</p><p>Daniel</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bastardquad, post: 351982, member: 39757"] Beror lite på hur länge ni ska vara borta, hur bra skidåkare ni är, hur er reskassa ser ut, osv. Fast det näst sista lär väl knappast vara ett problem för våra välmående grannar i väster, eller? :) Själv tycker jag att ett av de större ställena i Österrike (t.ex. Bad Gstein, St. Anton eller liknande) kan vara bra för en kortare resa med en schysst blandning av bra skidåkning, afterski och resonabla priser. Om stadsliv passar herrarna vill jag rekommendera Innsbruck Arena, vilket är lite annorlunda. Man kan bo i Innsbruck men ändå ha tillgång till massor av bra skidåkning 20-60 minuters bilfär bort. Buss/tågmöjligheterna är också bra där. Annars tycker jag väldigt mycket om det område i Schweiz där jag bor (St. Gallen / Graubünden). Här finns det en massa trevligt (som överallt i Alperna, naturligtvis), varav nämnvärda är Davos, Flims-Laax-Falera, Arosa, Lenzerheide, Savognin och St. Moritz. Inga ställen man kan förvänta sig någon jätteafterski (jämfört med vissa Österrikiska orter), men skidåkningen går inte av för hackor. I St. Moritz kan ni dessutom titta på ett helt gäng med rika ryssar i pälsar och rosa tights (inte bara kvinnorna...). Det är inte heller det sämsta. Hälsa Bondevik! MVH Daniel [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Bad Gastein
Tillbaka
Topp