Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
BadGastein lägenhet/jobb sökes
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="bolebaba" data-source="post: 478880" data-attributes="member: 88555"><p>Hej! Jag har gjort en säsong i badgastein och här kommer lite tips:</p><p>-skriv in er som tillfälligt boende i badgastein på nåt kontor som jag ej kommer ihåg, men det ligger nere i byn. Hör med svenskarna på Häggbloms. De vet vart det är.</p><p>-om det går fixa jobb innan ni åker ner, om än ett tillfälligt skitjobb</p><p>-det finns mycket boende så hör med restaurangerna, de brukar ha både jobb å boende </p><p>-det underlättar om ni kan tyska</p><p>-undvik österrikisk polis(hitler kom från österrike)</p><p>Min säsong slutade i att jag fick skriva på ett papper att inte vistas i Badgastein på 5 år. Vi bodde 30 "bums" i ett gammalt mögligt hotell som vi skötte själva. Totalt kaos men sååå jävla kul. Ingen snö på 3 mån. </p><p>Ett sista tips: Säsongen för oss bums är mellan mars å april. Dec.jan.feb är jobb, jobb å så lite backe när det finns tid å snö.</p><p>Köp för faan inga dyra säsongskort. Köp detta utav folk som åker hem tidigare eller dagskort i slutet av säsongen.</p><p>Lycka till!</p><p>Fredric</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="bolebaba, post: 478880, member: 88555"] Hej! Jag har gjort en säsong i badgastein och här kommer lite tips: -skriv in er som tillfälligt boende i badgastein på nåt kontor som jag ej kommer ihåg, men det ligger nere i byn. Hör med svenskarna på Häggbloms. De vet vart det är. -om det går fixa jobb innan ni åker ner, om än ett tillfälligt skitjobb -det finns mycket boende så hör med restaurangerna, de brukar ha både jobb å boende -det underlättar om ni kan tyska -undvik österrikisk polis(hitler kom från österrike) Min säsong slutade i att jag fick skriva på ett papper att inte vistas i Badgastein på 5 år. Vi bodde 30 "bums" i ett gammalt mögligt hotell som vi skötte själva. Totalt kaos men sååå jävla kul. Ingen snö på 3 mån. Ett sista tips: Säsongen för oss bums är mellan mars å april. Dec.jan.feb är jobb, jobb å så lite backe när det finns tid å snö. Köp för faan inga dyra säsongskort. Köp detta utav folk som åker hem tidigare eller dagskort i slutet av säsongen. Lycka till! Fredric [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
BadGastein lägenhet/jobb sökes
Tillbaka
Topp