Badgastein säsong 05/06

Haggi

Ny medlem
Badgastein säsong 05/06
Hellu!

jag och min main man tänkte ge oss på en säsong i alperna i år. Har riktat in oss på Badgastein efter att ha fått en hel del heta tips om stället. Har bara lite funderingar som jag hoppas att ni som vart där kan svara på.

1. Arbete? Hur svårt är det att fixa ett kneg om man bara åker ner utan att ha löst något hemifrån? Och när bör man åka, när är det för sent? Vi tänkte först åka så fort som möjligt efter nyår, kanske 2e eller 3e januari, men är det försent? Bör man dra ner innan jul? Och är det någon som har tips på vart man kan få för schysta arbeten så är det bara å säga till =)

2. Boende? Har man ett arbete så får man boende genom dem, är det rätt uttfattat? Oftast iaf? Annars, hur är det med boende i BG? Om man ska vara där hela säsongen vill man ju gärna inte bo på hotell eller vandrarhem, så finns det många som hyr ut till säsongare? Och när börjar dessa bostadsplatser sina? När bör man vara där?

Ja, det var väl egentligen bara det. Hur är läget med arbete samt boende, och när bör man åka? Hare gött så länge, peace!

Badgastein säsong 05/06
Varit nere i Badgstein, som turist 2 ggr. Pratat lite med folk som jobbar där. Är ju sugen själv ibland på att sticka ner sådär. Men är nog för gammal för det!
Men vet att en tjej som jobbade på Blockhäsul, Hotel Bristol, nära Alexanderplatz. Hon hade sökt jobb precis som du tänkt göra. Åkte väl relativt tidigt och fick jobb, och dela lägenhet....
Men vet att det är inte så svårt att få tag i.......... Hon jobbade som frukostvärdinna och sen i puben. Lediga dagar mitt på dagen för det mesta!
Lycka till och ha så kul!!!

Badgastein säsong 05/06
Tack för svaret!

Får väl ta å göra ett besök till hotel bristol bland annat då när jag kommer ner ;) Har hört att det inte heller ska vara så speciellt svårt å få tag på jobb, om man e ute i tid. Men att åka ner i början av december måste väl anses att vara där i god tid? eller? :S

Tillbaka
Topp