Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Badgastein
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="AnnaSofia" data-source="post: 7727" data-attributes="member: 7520"><p>Hej!</p><p></p><p>Var i Bad Gastein förra vintern och året innan. Litet ställe, mycket gemenskap och fest. Som innan nämndes, helt ok skidåkning om det finns snö. Vilket vi saknade förra året. Hoppas på bättre lycka den kommande vintern. Boende och jobb tycker jag personligen att man får bättre på plats. I och för sig är det ju skönt med boendet klart, men då har man ju inte heller alltid koll på var man hamnar... Som sagt på kartan ser det bra ut. Första vintern bodde jag en bit utanför och jobbade dessutom massor (det här jobbet fixade jag hemifrån). Blev lite tid till skidåkning och fest. Dessutom tog ju transporteringen en massa onödig tid. Synd.</p><p></p><p>Jobb är ju alltid lättare att få om man kan hyfsad tyska men funkar också helt på andra sätt, typ svenska eller engelska. I slutänden pratar man ändå mer svenska än något annat språk. Bästa är bara att "knacka dörr" och höra sig för. Fråga också andra säsongare som kanske vet något. </p><p></p><p>Förra vintern bodde jag i en etta, utan mögel (big time lyx) och betalade 3000 schilling i månaden. Det med el och vatten inräknat. Den hittade jag genom jobbet, de hjälpte mig en hel del. Så tur kan man ha, asbra jobb och fint boende trots att jag damp ner först 13 januari. =)</p><p></p><p>Om man vill vara lite lyxig kan man alltid äta "vanlig" mat (alltså inte bara makaroner med ketchup) på "Heaggbloms food", där de har säsongarmat för 50 schilling. Inte alls dumt om man har en slant över.</p><p></p><p>Undrar ni något är det bara att höra av er. </p><p></p><p>Ha det bra! /Anna-Sofia</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="AnnaSofia, post: 7727, member: 7520"] Hej! Var i Bad Gastein förra vintern och året innan. Litet ställe, mycket gemenskap och fest. Som innan nämndes, helt ok skidåkning om det finns snö. Vilket vi saknade förra året. Hoppas på bättre lycka den kommande vintern. Boende och jobb tycker jag personligen att man får bättre på plats. I och för sig är det ju skönt med boendet klart, men då har man ju inte heller alltid koll på var man hamnar... Som sagt på kartan ser det bra ut. Första vintern bodde jag en bit utanför och jobbade dessutom massor (det här jobbet fixade jag hemifrån). Blev lite tid till skidåkning och fest. Dessutom tog ju transporteringen en massa onödig tid. Synd. Jobb är ju alltid lättare att få om man kan hyfsad tyska men funkar också helt på andra sätt, typ svenska eller engelska. I slutänden pratar man ändå mer svenska än något annat språk. Bästa är bara att "knacka dörr" och höra sig för. Fråga också andra säsongare som kanske vet något. Förra vintern bodde jag i en etta, utan mögel (big time lyx) och betalade 3000 schilling i månaden. Det med el och vatten inräknat. Den hittade jag genom jobbet, de hjälpte mig en hel del. Så tur kan man ha, asbra jobb och fint boende trots att jag damp ner först 13 januari. =) Om man vill vara lite lyxig kan man alltid äta "vanlig" mat (alltså inte bara makaroner med ketchup) på "Heaggbloms food", där de har säsongarmat för 50 schilling. Inte alls dumt om man har en slant över. Undrar ni något är det bara att höra av er. Ha det bra! /Anna-Sofia [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Badgastein
Tillbaka
Topp