Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Bagage på flyget..
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JockeSki" data-source="post: 205939" data-attributes="member: 12644"><p>jag har åkt fram och tillbaka till usa 3 gånger med skidutrustning. jag har alltid fått ta med 2*32kg och då har mitt skidfodral räknats som ett av dom 2. alltså skidfodral + en väska. kan man ta 2 väskor + skidfodral? nån som är 100% säker på detta? i mitt fall så har dom aldrig brytt sig så länge skidfodral + väska inte överstigit 2*32kg. då har jag proppat skidfodralet knökfullt.</p><p></p><p>när jag flugit från sverige är det aldrig problem. då väger dom nästn aldrig. däremot när du ska hem så är dom stenhårda. jag har fått lämna en del saker på flygplatser. men jag har ett par tips. se till att ha en ryggsäck som handbagage (modell small/medium annars väger dom handbagaget om det ser för stort ut) och så lägger du bara i dom allra tyngsta sakerna där. själv brukar jag chansa och ta 2 handbagae. en pjäxbag, en rygga och sen ett par extra pjäxor i handen. 2 par pjäxor är inga problem att bära med sig ombord. OM dom skulle klaga på att det är för mycket så tar du bara av dig dina skor och knäpper på dig pjäxorna. dom har inte med att göra vilken sorts "skor" du har på dig. om det är vikt-kris så kan man i värsta fall skruva av bindningarna och bära i handbagaget. dom väger en del. på så sätt har jag flugit med 85kg packning.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JockeSki, post: 205939, member: 12644"] jag har åkt fram och tillbaka till usa 3 gånger med skidutrustning. jag har alltid fått ta med 2*32kg och då har mitt skidfodral räknats som ett av dom 2. alltså skidfodral + en väska. kan man ta 2 väskor + skidfodral? nån som är 100% säker på detta? i mitt fall så har dom aldrig brytt sig så länge skidfodral + väska inte överstigit 2*32kg. då har jag proppat skidfodralet knökfullt. när jag flugit från sverige är det aldrig problem. då väger dom nästn aldrig. däremot när du ska hem så är dom stenhårda. jag har fått lämna en del saker på flygplatser. men jag har ett par tips. se till att ha en ryggsäck som handbagage (modell small/medium annars väger dom handbagaget om det ser för stort ut) och så lägger du bara i dom allra tyngsta sakerna där. själv brukar jag chansa och ta 2 handbagae. en pjäxbag, en rygga och sen ett par extra pjäxor i handen. 2 par pjäxor är inga problem att bära med sig ombord. OM dom skulle klaga på att det är för mycket så tar du bara av dig dina skor och knäpper på dig pjäxorna. dom har inte med att göra vilken sorts "skor" du har på dig. om det är vikt-kris så kan man i värsta fall skruva av bindningarna och bära i handbagaget. dom väger en del. på så sätt har jag flugit med 85kg packning. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Bagage på flyget..
Tillbaka
Topp