Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Baggage till/från Niseko, Hjälp?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ulno7633" data-source="post: 610338" data-attributes="member: 64383"><p>Jag kommer inte ihåg till 100%, men jag har för mig att det var 25 kg totalvikt och max två väskor + handbagage. Problemet är att de väger skidorna, precis som allt annat bagage. Överviktsavgifterna är väldigt dyra. Informationen finns på ANA/JAL hemsida.</p><p></p><p>Hursomhelst så är det betydligt lägre vikt tillåten i Japan än om du åker till USA/Kanada. </p><p></p><p>Ett tips är att köpa en speciell handbagage väska, med maxmått och packa pjäxorna i den, eftersom handbagaget har en egen viktkvot. Om ni flyger flera så packa alla skidor i en bag, och dela upp kläderna mellan er.</p><p></p><p>Se till att väga ditt bagage innan, och kolla upp hur mkt du får ta med dig, annars kan det bli en obehaglig överraskning. En annan sak att tänka på är att väldigt många japaner inte kan engelska. Så det blir väldigt svårt att förklara för personalen på flygplatsen i Sapporo varför man har övervikt, och även om du lyckas så kommer du nog inte slippa undan överviktsavgiften.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ulno7633, post: 610338, member: 64383"] Jag kommer inte ihåg till 100%, men jag har för mig att det var 25 kg totalvikt och max två väskor + handbagage. Problemet är att de väger skidorna, precis som allt annat bagage. Överviktsavgifterna är väldigt dyra. Informationen finns på ANA/JAL hemsida. Hursomhelst så är det betydligt lägre vikt tillåten i Japan än om du åker till USA/Kanada. Ett tips är att köpa en speciell handbagage väska, med maxmått och packa pjäxorna i den, eftersom handbagaget har en egen viktkvot. Om ni flyger flera så packa alla skidor i en bag, och dela upp kläderna mellan er. Se till att väga ditt bagage innan, och kolla upp hur mkt du får ta med dig, annars kan det bli en obehaglig överraskning. En annan sak att tänka på är att väldigt många japaner inte kan engelska. Så det blir väldigt svårt att förklara för personalen på flygplatsen i Sapporo varför man har övervikt, och även om du lyckas så kommer du nog inte slippa undan överviktsavgiften. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Baggage till/från Niseko, Hjälp?
Tillbaka
Topp