Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Baggage till/från Niseko, Hjälp?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ulno7633" data-source="post: 610424" data-attributes="member: 64383"><p>Kom just på en annan grej. I Japan är det inte ovanligt att man skickar bagage, med tåg eller liknande. Du tar alltså med dig skidona på flyget och när du är i Japan så skickar du dom till hotellet. Det finns sådana tjänster och de är inte jättedyra, men det tar nån dag att få grejorna till hotellet.</p><p></p><p>Sen finns det "1337-metoden" som jag och min tjej använde. Du bokar en "kort" tranfer i Frankfurt, dvs runt 40 min-1 timme. Du checkar in ditt bagage hela vägen till Sapporo. Då finns det en väldigt stor risk att ditt bagage inte kommer med planet till Japan. När du kommer till Sapporo så anmälder du ditt bagage som förlorat, efter att du kollat att det inte ligger på bandet. Du berättar vilken adress du bor på och så kommer bagaget skickas dit gratis! Detta tar runt 24 timmar, men kan vara värt det eftersom du slipper alla överviktsavgifter. Vi blev försenade på Arlanda och slapp pga detta alla problem med bagaget på ditvägen.</p><p></p><p>Detta funkar dock inte på hemvägen eftersom det är i Japan som de hårda restriktionerna för övervikt finns.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ulno7633, post: 610424, member: 64383"] Kom just på en annan grej. I Japan är det inte ovanligt att man skickar bagage, med tåg eller liknande. Du tar alltså med dig skidona på flyget och när du är i Japan så skickar du dom till hotellet. Det finns sådana tjänster och de är inte jättedyra, men det tar nån dag att få grejorna till hotellet. Sen finns det "1337-metoden" som jag och min tjej använde. Du bokar en "kort" tranfer i Frankfurt, dvs runt 40 min-1 timme. Du checkar in ditt bagage hela vägen till Sapporo. Då finns det en väldigt stor risk att ditt bagage inte kommer med planet till Japan. När du kommer till Sapporo så anmälder du ditt bagage som förlorat, efter att du kollat att det inte ligger på bandet. Du berättar vilken adress du bor på och så kommer bagaget skickas dit gratis! Detta tar runt 24 timmar, men kan vara värt det eftersom du slipper alla överviktsavgifter. Vi blev försenade på Arlanda och slapp pga detta alla problem med bagaget på ditvägen. Detta funkar dock inte på hemvägen eftersom det är i Japan som de hårda restriktionerna för övervikt finns. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Baggage till/från Niseko, Hjälp?
Tillbaka
Topp