Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Bakåtvikt snowboard!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Kula82" data-source="post: 994907" data-attributes="member: 97790"><p>Anledningen till bakåtvikt är helt enkelt så att våra balansorgan säger åt dig att stå rakt upp mot himlen. En vanlig orsak till att inte få fram vikten tillräckligt för mina gäster är att dom inte tittar tillräckligt långt fram.</p><p>Höj blicken så du tittar hela vägen fram till där du vill göra nästa sväng redan när du precis byter vikt (tåkant-hälkant)</p><p></p><p>Människans naturliga reaktion på plötsliga händelser är:</p><p>Stelna till, hålla andan och backa bakåt. lite som när du kollar på skräckfilm och det händer nåt plötsligt. </p><p>Och som du själv har upptäckt vill man vara precis motsatsen på bräda d.v.s avslappnad och framåtvikt/lutad. </p><p></p><p>Så mitt tips är höj blicken så du vet vad som finns framför dig så kommer din kropp att slappna av bättre och du "låser" brädan lättare så den inte snurrar runt en 180.</p><p></p><p>Rör du dig i Åretrakten så titta in på en lektion. det där behövs inte många åk för att fixa till.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Kula82, post: 994907, member: 97790"] Anledningen till bakåtvikt är helt enkelt så att våra balansorgan säger åt dig att stå rakt upp mot himlen. En vanlig orsak till att inte få fram vikten tillräckligt för mina gäster är att dom inte tittar tillräckligt långt fram. Höj blicken så du tittar hela vägen fram till där du vill göra nästa sväng redan när du precis byter vikt (tåkant-hälkant) Människans naturliga reaktion på plötsliga händelser är: Stelna till, hålla andan och backa bakåt. lite som när du kollar på skräckfilm och det händer nåt plötsligt. Och som du själv har upptäckt vill man vara precis motsatsen på bräda d.v.s avslappnad och framåtvikt/lutad. Så mitt tips är höj blicken så du vet vad som finns framför dig så kommer din kropp att slappna av bättre och du "låser" brädan lättare så den inte snurrar runt en 180. Rör du dig i Åretrakten så titta in på en lektion. det där behövs inte många åk för att fixa till. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Bakåtvikt snowboard!
Tillbaka
Topp