Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Bakbox och takbox
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1330475" data-attributes="member: 144594"><p>Hur ser laddstopp på 6-7 minuter ut i verkligheten? Rimligen lägger man till den tid som det tar att sakta in, köra till laddplats, hitta och starta laddare, komma iväg igen etc. Går att göra i ABRP.</p><p></p><p>Ja jag har ju inte testat Bakbox men tänker mig att den blir ungefär lika skitig som bilens baklucka. Å andra sidan behöver man då inte sträcka sig upp och lyfta saker över en blöt och skitig bildsida som med takbox. Men det är teori från min sida, gillar vår takbox egentligen.</p><p></p><p>Senaste resan IRL med takbox i motvind var 80 mil lång, temperatur mellan minus 20 och plus 3 grader. Fart typ mellan 70 och 120 km/h. Med 97% i batteriet vid start blev det fyra laddstopp, varav tre var ganska långa och ett dessutom med 15 minuters kö. Med perfekt planering hade det nog räckt med tre stopp.</p><p></p><p>Det var inte takboxens fel att det var kallt eller blåste motvind, men vinterkyla ger både ökat luftmotstånd och högre förbrukning i sig. Det kan vara skönt att slippa 20% extra bekymmer på toppen av det.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1330475, member: 144594"] Hur ser laddstopp på 6-7 minuter ut i verkligheten? Rimligen lägger man till den tid som det tar att sakta in, köra till laddplats, hitta och starta laddare, komma iväg igen etc. Går att göra i ABRP. Ja jag har ju inte testat Bakbox men tänker mig att den blir ungefär lika skitig som bilens baklucka. Å andra sidan behöver man då inte sträcka sig upp och lyfta saker över en blöt och skitig bildsida som med takbox. Men det är teori från min sida, gillar vår takbox egentligen. Senaste resan IRL med takbox i motvind var 80 mil lång, temperatur mellan minus 20 och plus 3 grader. Fart typ mellan 70 och 120 km/h. Med 97% i batteriet vid start blev det fyra laddstopp, varav tre var ganska långa och ett dessutom med 15 minuters kö. Med perfekt planering hade det nog räckt med tre stopp. Det var inte takboxens fel att det var kallt eller blåste motvind, men vinterkyla ger både ökat luftmotstånd och högre förbrukning i sig. Det kan vara skönt att slippa 20% extra bekymmer på toppen av det. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Bakbox och takbox
Tillbaka
Topp