Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Bakbox och takbox
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1330510" data-attributes="member: 144594"><p>Jag får återkomma senare i vinter med litet hands-on erfarenhet. Det blir nog en långresa med hygglo-bakbox. Eftersom jag redan är stolt ägare till en beprövad prisbillig Packline-lösning så kommer bakboxen inte få några gratispoäng. Min grundinställning är att båda systemen har sina för- och nackdelar.</p><p></p><p>Nja blaubear, i mitt fall handlar det faktiskt om att ersätta takboxen med en bakbox. Främst pga det ökade luftmotstånd som takboxen ger.</p><p></p><p>Hittade förresten just denna lovande pryl som genast tar ner totalkostnaden betydligt jämfört med en ny bakbox. Och lika långa skidor går in som i en takbox. Frågetecken dock för hur hög box man kan ha utan att bakluckan tar i boxen (hållaren kan inte tiltas).</p><p></p><p>[URL unfurl="true"]https://broxbox.no/[/URL]</p><p></p><p>[ATTACH=full]43445[/ATTACH]</p><p></p><p>[ATTACH=full]43444[/ATTACH]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1330510, member: 144594"] Jag får återkomma senare i vinter med litet hands-on erfarenhet. Det blir nog en långresa med hygglo-bakbox. Eftersom jag redan är stolt ägare till en beprövad prisbillig Packline-lösning så kommer bakboxen inte få några gratispoäng. Min grundinställning är att båda systemen har sina för- och nackdelar. Nja blaubear, i mitt fall handlar det faktiskt om att ersätta takboxen med en bakbox. Främst pga det ökade luftmotstånd som takboxen ger. Hittade förresten just denna lovande pryl som genast tar ner totalkostnaden betydligt jämfört med en ny bakbox. Och lika långa skidor går in som i en takbox. Frågetecken dock för hur hög box man kan ha utan att bakluckan tar i boxen (hållaren kan inte tiltas). [URL unfurl="true"]https://broxbox.no/[/URL] [ATTACH type="full" alt="1769538481989.webp"]43445[/ATTACH] [ATTACH type="full" alt="1769538121633.webp"]43444[/ATTACH] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Bakbox och takbox
Tillbaka
Topp