Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Sommar
Mountainbike
Bakdäpare eller inte på XC-bike/åkstil
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="waxoff" data-source="post: 1013354" data-attributes="member: 99032"><p>Livet är ju inte bara en uppförsbacke... Inte ens i cykelsadeln! Jag röstar för heldämpat nitton dagar av tjugo. Utförskörningsprestanda och komforten i sig är två tillräckligt starka skäl för detta om du frågar mig. I alla fall så länge det är frågan om nöjes- eller motionsåkning. För tävlingshojande lämnar jag ordet fritt. Välj lockout på bakdämparen så är du av med ditt bekymmer vid stigningar. Eller testa att experimentera med din åkteknik. Jag har lockout på min bakdämpare men har hittills inte använt den... Min hardtail åks inte mer än på grusväg längre...</p><p></p><p>Du får slanta lite mer, släpa på aningen mera vikt och får ett något ökat underhållsbehov med heldämpat. Fast å andra sidan ger tyngre cyklar starkare ben och du får chansen att avslappnat bomba nedförskörningar samt lära dig nåt nytt. :D</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="waxoff, post: 1013354, member: 99032"] Livet är ju inte bara en uppförsbacke... Inte ens i cykelsadeln! Jag röstar för heldämpat nitton dagar av tjugo. Utförskörningsprestanda och komforten i sig är två tillräckligt starka skäl för detta om du frågar mig. I alla fall så länge det är frågan om nöjes- eller motionsåkning. För tävlingshojande lämnar jag ordet fritt. Välj lockout på bakdämparen så är du av med ditt bekymmer vid stigningar. Eller testa att experimentera med din åkteknik. Jag har lockout på min bakdämpare men har hittills inte använt den... Min hardtail åks inte mer än på grusväg längre... Du får slanta lite mer, släpa på aningen mera vikt och får ett något ökat underhållsbehov med heldämpat. Fast å andra sidan ger tyngre cyklar starkare ben och du får chansen att avslappnat bomba nedförskörningar samt lära dig nåt nytt. :D [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Sommar
Mountainbike
Bakdäpare eller inte på XC-bike/åkstil
Tillbaka
Topp