Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Bakvikt...(hjälp)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Freud" data-source="post: 604033" data-attributes="member: 101133"><p>tjenna</p><p></p><p>Fan vad jag bomarderar detta forum med nybörjarfrågor....well well</p><p></p><p>Införskaffade en bräda för någon vecka sen det blev en Rossignol Sultan för dom som undrar. Va uppe i Romme igår och körde för första gången. Hur kul som helst! </p><p></p><p>Men jag har lite problem, Jag är van med att åka Wakeboard. Där lägger man huvudelen av kropsvikten på bakfoten. Det här har jag märkt att jag gör atomatiskt när det kommer till snowboard. Vad jag har förstått ska man lägga huvudelen av vikten på framfoten. Jag försöker att skjuta fram vikten men jag "glider" bak hela tiden. Vilket gör att jag vurpar efter en handfull svängar.</p><p></p><p>Finns det några tips på hur man kan bli av med denna ovana? </p><p></p><p>Förutom det självklara att pressa framvikten varjegång jag glider bak med den. </p><p></p><p>/Albin</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Freud, post: 604033, member: 101133"] tjenna Fan vad jag bomarderar detta forum med nybörjarfrågor....well well Införskaffade en bräda för någon vecka sen det blev en Rossignol Sultan för dom som undrar. Va uppe i Romme igår och körde för första gången. Hur kul som helst! Men jag har lite problem, Jag är van med att åka Wakeboard. Där lägger man huvudelen av kropsvikten på bakfoten. Det här har jag märkt att jag gör atomatiskt när det kommer till snowboard. Vad jag har förstått ska man lägga huvudelen av vikten på framfoten. Jag försöker att skjuta fram vikten men jag "glider" bak hela tiden. Vilket gör att jag vurpar efter en handfull svängar. Finns det några tips på hur man kan bli av med denna ovana? Förutom det självklara att pressa framvikten varjegång jag glider bak med den. /Albin [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Bakvikt...(hjälp)
Tillbaka
Topp